pepzaza schreef:
Gaat er niemand naar FACTS?
Vind het een beetje raar dat men al over de boekenbeurs bezig is, maar FACTS lijkt niet te bestaan op deze site?
Of zie ik er naast?
Of is het niet de moeite?
?(
pepzaza schreef:
Vind het een beetje raar dat men al over de boekenbeurs bezig is, maar FACTS lijkt niet te bestaan op deze site?
Of zie ik er naast?
?(
spock schreef:
FACTS is meer dan de moeite.
Maar FACTS is geen stripbeurs of comic con. Dat is een algemene misvatting. Het is veel meer dan een stripbeurs.
Manga, comics en anime hebben een grote plaats op de beurs, maar er is veel meer gaande dan alleen maar dat, en wie enkel voor de moeilijk te vinden comics gaat, komt meestal bedrogen uit. De meeste stands die comics verkopen, hebben koopjes mee. Slechts enkele hebben ook moeilijk te vinden comics mee, maar dat zijn dan wel geen koopjes. ![]()
Het is al een jaar of drie geleden dat ik nog geweest ben, de laatste keer in citadel park, denk ik, en ik amuseer me er altijd. Alleen al voor de cosplay en de tentoonstellingen is het de moeite om te gaan.
Maar aangezien ik geen moeilijke trades zoek, voor het moment, en er al 5 bundels uit zijn in de ssz deze week, ga ik geen geld meer gaan verdoen op FACTS. ![]()
Ah waar is de tijd dat het nog in de parochiezaal van Sint-Amandsberg was. Eén zaal met handelaars, boven twee kamers met tentoonstellingen (zelfbouw Star Wars), geen cosplay en slechts drie vertoningen van anime films. En Scifi Chanel Europe (bestaat dat nog) die liep te filmen… ![]()
Facts is, gelukkig maar, blijven bestaan, en uitgegroeid tot een grote scifi beurs.
Royale de luxe schreef:
Origineel geplaatst door pepzaza
Of zie ik er naast?
?(
Het is wel de moeite hoor, maar meer dan alleen voor strips.
Spijtig genoeg kan ik niet gaan. Ik vertrek zondag voor een weekje werken in Barcelona en dan de week nadien zit ik in Parijs voor enkele dagen.
Dus de vrije tijd gaat vooral naar het gezin de komende weken.
AntoonB schreef:
Ik ga er wel weer heen. Leuke tekeningen scoren van de verschillende tekenaars en misschien nog wel iets kopen. De sfeer bij de tekenaars is perfect en ik zit in het hotel ernaast en heb early bird tickets dus wat wil je nog meer ![]()
Chris Van de Meerssche schreef:
Ik ga ook dit jaar. Als comic- en mangaliefhebber moet je dat toch ooit eens meemaken.
Het is wel mijn eerste keer, ik verwacht dus overdonderd te worden.
spock schreef:
Ge moet nu niet teveel verwachten ook, natuurlijk.
Het is en blijft in de eerste plaats een beurs.
Gilles schreef:
In Flanders Expo is het wel groter dan destijds in het Citadel Park.
Enfin, ik ga (weer).
Veter schreef:
Ik had daar eigenlijk ook graag eens gaan kijken, maar het zal voor een andere keer zijn. ![]()
T.I.A schreef:
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik ga ook dit jaar. Als comic- en mangaliefhebber moet je dat toch ooit eens meemaken.
Doe maar een centje mee… je zal het nodig hebben ![]()
$tripofiel schreef:
Origineel geplaatst door T.I.A
EENTJE maar??? 8o
Dat is het mekka voor dé comic fan heb ik me altijd laten wijsmaken! ![]()
Origineel geplaatst door $tripofiel
Dat is het mekka voor dé comic fan heb ik me altijd laten wijsmaken! ![]()
Ik denk dat dat de San Diego Comic-con is…
Mijn vrouw heeft me al gezegd dat ze me buitensmijt als ik met meer dan 50 comics naar huis kom.
Ik zal dus een deel ergens moeten verstoppen en binnensmokkelen als ze weg is…
spock schreef:
Mijn vrouw heeft me al gezegd dat ze me buitensmijt als ik met meer dan 50 comics naar huis kom.
Ik zal dus een deel ergens moeten verstoppen en binnensmokkelen als ze weg is…
Koopt 49 trades. Er zijn daar veel koopjes te doen. Eén stand (een franse) verkoopt trades aan 50% en ze moeten twee dagen aan een stuk, heel de tijd, hun dozen bijvullen. ![]()
Stripofiel :
En FACTS is niet het mekka voor de comicfan, zie mijn eerste post, er is veel meer te doen op FACTS dan alleen maar comics, en in verhouding zijn er heel weinig echt gezochte comics te krijgen.
FACTS is een scifi/fantasy beurs, waar ook natuurlijk comics en manga wordt verkocht. Ik vraag me ook altijd af waarom gewone stripwinkels er niet staan met europese scifi en fantasy strips…
$tripofiel schreef:
Origineel geplaatst door spock
FACTS is een scifi/fantasy beurs, waar ook natuurlijk comics en manga wordt verkocht. Ik vraag me ook altijd af waarom gewone stripwinkels er niet staan met europese scifi en fantasy strips…
Weet je de kostprijs om daar te staan??? 8o
Royale de luxe schreef:
geen idee, maar iets zegt me dat jij dat wel weet… ![]()
spock schreef:
Zo erg zal het nu ook wel niet zijn. Ik ken twee winkels die er staan, die dan nog met personeel werken op de beurs, en die koopjes verkopen (maar veel minder dan ze zouden willen, véél minder !). En ze staan er elk jaar weer. En dan moeten ze nog vervoer huren.
belgianbingo schreef:
Ik ga zeker present zijn, op zaterdag morgen. Vorig jaar was mijn eerste bezoekje aan F.A.C.T.S. en volgens mij is het toch wel de grootste beurs in zijn genre in ons land.
spock schreef:
Origineel geplaatst door belgianbingo
Ik ga zeker present zijn, op zaterdag morgen. Vorig jaar was mijn eerste bezoekje aan F.A.C.T.S. en volgens mij is het toch wel de grootste beurs in zijn genre in ons land.
In de Benelux ! ![]()
belgianbingo schreef:
In de Benelux ! ![]()
Inclusief Frans-Vlaanderen!
In de Benelux ! ![]()
Inclusief Frans-Vlaanderen!
Ik probeer hier rond 11 uur te vertrekken. Misschien dat we elkaar wel eens kruisen.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.