ignoramus schreef:
Heeft er iemand hier op dylan dog van sylvester ingetekend ?
ignoramus schreef:
Heeft er iemand hier op dylan dog van sylvester ingetekend ?
the pope schreef:
dat silvester eerst maar eens leert intekenaars correct te bedienen (zie kobijn).
belgianbingo schreef:
Eat this, Silvester! Wij willen Kobijn. Onze verzamelbox staat nu al bijna een heel jaar half gevuld. En een half volle box is een half lege box!
the pope schreef:
heb mij daar indertijd gelukkig niet aan gewaagd, maar heb wel een paar vrienden met een kobijnboxfrustratie.
staat nogal bovenaan mijn lijst om in het frans aan te schaffen; tough luck, silvio.
woelfie schreef:
Het verschil in kwaliteit tussen ons konijn en die hond is er ook nog.
Ik heb het promofoldertje gelezen, niet direkt iets waarop ik ga inschrijven.
De kobijn-box staat bij mij ook eenzaam leeg te wezen.
Aaron schreef:
?(
Aaron schreef:
Origineel geplaatst door the pope
dat silvester eerst maar eens leert intekenaars correct te bedienen (zie kobijn).
…dat euh …spreekt boekdelen
Welke pagina kun je voorlezen ?
the pope schreef:
Origineel geplaatst door Aaron
?(
ik vrees dat mijn metaforenbrein nog niet helemaal uitgeslapen is
Aaron schreef:
Origineel geplaatst door Aaron
?(
ik vrees dat mijn metaforenbrein nog niet helemaal uitgeslapen is
Neem gerust de tijd. Even diep ademhalen… en je dan volledig laten gaan.
Het mag. Er is niemand die meeluistert. :]
the pope schreef:
verwacht ge nu dat ik hier een zware litanie tegen silvester ga afsteken of ben ik nog steeds niet mee? ![]()
Dat ga ik niet doen, daarvoor zitten er te veel mooie titels in hun fonds.
Wel vind ik dat het kobijn-spel niet fair gespeeld is. Als je de lezers laat intekenen op de volledige reeks, betekent dat een engagement van twee kanten: enerzijds van de koper dat hij alle albums zal afnemen, maar ook van de uitgever dat hij aan een correct tempo uitgeeft.
De kobijnreeks had al afgelopen moeten zijn, in de plaats daarvan wachten velen nu al meer dan een jaar op het zesde album, waarvan de uitgave al tig keer uitgesteld is, ik vind dat niet erg proper (niet tegenover de lezer en niet tegenover de stripspeciaalzaken die nu ongetwijfeld met halve reeksen van de limited edition met rugtekening zullen blijven zitten omdat sommige intekenaars begrijpelijk zullen afhaken).
Nu met Dylan Dog moet je op voorhand als intekenaar ook een flinke smak geld moeten neerleggen als intekenaar, wat het op zich nog een stuk comfotabeler maakt voor silvester.
Oh en nu ik toch bezig ben met die litanie: heel mooie uitgaves, helemaal bovenaan het spectrum qua uitgavekwaliteit met mooie genaaide hardcovers, mààr dat maakt alle albums ook wel verdomd duur.
Tè duur vaak, wat mij betreft.
In hoeverre dit is uit een bekommernis liefde voor de strip om die zo mooi en degelijk mogelijk te presenteren en in hoeverre dat is omdat de winstmarges per album op deze uitgaves veel hoger zijn, staat open voor interpretatie (het zal ongetwijfeld een beetje van beide zijn).
mi-jah schreef:
Ik zit inderdaad ook nog te wachten met een halfvolle/lege box… ![]()
Het zou volgens mijn bronnen toch nog moeten gaan gebeuren, maar de interesse is (in tegenstelling tot hier blijkt) schijnbaar wat tegen gevallen…
Niet dat dat verder een argument zou moeten zijn…
Ik ga nog maar wat geduldig zitten wezen… :rolleyes:
the pope schreef:
deel 6 is op dit moment aangekondigd voor februari… euhh… de begeleiders wachten.
Surya schreef:
Origineel geplaatst door mi-jah
Het zou volgens mijn bronnen toch nog moeten gaan gebeuren, maar de interesse is (in tegenstelling tot hier blijkt) schijnbaar wat tegen gevallen…
Niet dat dat verder een argument zou moeten zijn…
Inderdaad. Als je een commitment maakt naar je klanten toe, moet je die nakomen. Anders haken ze volgende keer af. Zeker als je met een verouderde pulp reeks in zwart/wit komt, in dure hardcovers.
mi-jah schreef:
Helemaal mee eens!
woelfie schreef:
Doet mij wat denken aan (Kroniek der guldensporenslag - Alle delen van de reeks - stripINFO.be).
De luxe uitgave was ook enkel berkrijgbaar mits voorintekening (en voorafbetaling?). Deel 1 verschenen in 1994, deel 2 en 3 in 1995, maar op deel 4 (met wat extra’s als ik me goed herinner) was het wachten tot 2000.
We moeten dus nog niet wanhopen.
the pope schreef:
silvester met talent gaan vergelijken is meteen wel zeer fiks ![]()
op zich vind ik dat ze meestal wel aan een mooi tempo reeksen uitgeven èn afwerken, laat ons hopen dat kobijn een eenzame dissonant blijft.
mi-jah schreef:
silvester met talent gaan vergelijken is meteen wel zeer fiks ![]()
Dat gaat wel wat ver, ja. ![]()
woelfie schreef:
Qua albums en verzorgde uitgaven kan Talent niet tippen aan Silvester, al kan de luxe-pulp van Dylan Dog best passen bij eerstgenoemde. En qua kwantiteit liggen ze toch dicht bij elkaar.
Silvester staat (ondanks de hoge prijs) toch hoog op mijn waarderingsladder gezien de puike uitgaven van onder andere Bone (hoewel de vertaling toch wat te hollands is), Gilles de Geus en Kobijn. Laten we hopen dat het qua uitgavebeleid nu niet de verkeerde kant op gaat.
ignoramus schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Inderdaad. Als je een commitment maakt naar je klanten toe, moet je die nakomen. Anders haken ze volgende keer af. Zeker als je met een verouderde pulp reeks in zwart/wit komt, in dure hardcovers.
bwah, wat betekend verouderd ivm strips ? gedateerd, mss, mij doen ze denken aan EC comics, Eery en Creepy stuff. Vind ik echt leuk om te lezen. En duur is ook relatief, 10 voor 96 pagina’s…
't is alleen, ik twijfel of ik er op kan rekenen dat ze allemaal min of meer op tijd verschijnen ?
Communicatie is in ieder geval niet Silvester’s sterke kant. Nu ook weer : in de aankondiging staan ze voor 9,95 , maar bij pinceel staan ze nu aangekondigd voor 12,95 ?
Sam schreef:
De gratis promo-albums die ik gelezen heb hebben mij allesbehalve kunnen overtuigen om in te tekenen. (Ik was dat al niet van plan maar na lezen was ik het zéker niet meer van plan…) Dat lijkt mij niet echt de intentie van die boekjes.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.