kaeten schreef:
Ze zijn gewoon té duur!!
Probeer die uitgeverij zo weinig mogelijk te kopen
kaeten schreef:
Ze zijn gewoon té duur!!
Probeer die uitgeverij zo weinig mogelijk te kopen
Surya schreef:
Ik doe geen moeite, de meeste van hun strips vallen wat ik “degelijke eenheidsworst” noem. Geen originele of grensverleggende dingen, maar wel goed gemaakt. Ik heb echter al genoeg van dat soort albums.
mi-jah schreef:
Ah, maar nu ben ik meteen benieuwd wat jij dan verstaat onder ‘originele of grensverleggende’ uitgaves…
![]()
Surya schreef:
Ik koop tegenwoordig meer graphic novels en manga, omdat dat toch duidelijk verschilt van wat ik tot nu toe gekocht heb. Ik koop ook wat meer auteursstrips dan vroeger.
Ik koop nog steeds wat “normale” strips, maar enkel die die ik echt goed vind, of die ik eens wil proberen. Maar de zoveelste actie thriller of fantasy strip? Niet voor mij…
the pope schreef:
ik volg die mening precies wel: nogal veel doorsneedingetjes in genres die mij nooit echt geïnteresseerd hebben.
maar daartussen blinken toch ook wel een aantal toptitels: cash, een aantal trondheim dingetjes (kobijn weet u nog wel :rolleyes: ), gilles de geus, 3 schimmen, bone, maar zelfs die schreeuwen wat mij betreft niet altijd om de dure, genaaide en geverniste hardcovers waarin silvester ze pleegt te gieten.
woelfie schreef:
Gilles de Geus werd vroeger in gewone SC uitgegeven, en dat was toen al schitterend. De Silvester HC heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Het eveneens waanzinnig leuke Kaput & Zoski kon voor mijn part ook evengoed in SC.
Om maar 2 voorbeelden te geven.
Als je dan strips hebt die op zich al niet super lijken (zoals deze Dylan), vraag ik me af hoe ze die HC aan de straatstenen gaan kwijtraken (alleszins niet aan de mijne).
ignoramus schreef:
Enerzijds is de aangekondigde prijs van 10 voor een HC niet echt veel. De SC van beedee kostten ook bijna 10 .
Anderzijds had ik ook veel liever gehad dat ze dylan dog in SC deden, en dan nog liefst op wat groezelig recyclage papier, een beetje zoals de semic uitgaven uit de jaren 70 van vorige eeuw. Ik vind eigenlijk die gratis boekjes best leuk uitgegeven. een kartonnen kaftje, geniet… dat past veel beter bij dit soort strips dan een HC.
Maar ja, ik ben ook van plan me dit jaar de creepy archives aan te schaffen, ook in HC, al had ik ze liever …( zie hierboven )
En het lijkt me inderdaad een terechte vraag of Silvester zich niet te veel blindstaart op de hogere marge en bijgevolg kleinere oplage voor een break-even. Met het huidige en geplande volume aan titels, en de prijsverhoging naar bijna 17 , zullen de kopers die het ‘nog effe meepakken om te zien wat het is’ toch wel afhaken - wat wss niet het geval zou zijn met SC’s aan 6 . Bovendien lijkt het me dat je een stuk makkelijker een reeks volgt waarvan je weet dat je ze wss toch nooit zult herlezen aan 6 dan aan 17 per deel.
En wat me het meeste zorgen baart is het volume. Tenslotte moeten ze alles slijten aan dezelfde groep mensen die hun strips in de SSZ kopen. En die mensen hun budget is ook niet onuitputtelijk ( weet ik uit eigen ervaring ![]()
ignoramus schreef:
een voorbeeld van het bovenstaande : heb vorige week Rani meegenomen in de SSZ om “eens te kijken wat het was”. Aan 5,75 doe ik dat, als ie in HC was geweest had ik het niet gedaan. Heb 'm nu gelezen, en hij valt helemaal in de hierboven vermelde categorie goedgemaakte eenheidsworst. Zo goed als zeker dat ik de volgende 7 delen ook koop. Moesten de volgende 7 delen in HC verschijnen, dan haak ik af.
Lombard heeft natuurlijk wel als voordeel dat ze ook via supermarkten e.d. verspreid worden, en niet alleen via de SSZ, en heeft het daardoor ook makkelijker om de hogere oplages voor een SC waar te maken.
$tripofiel schreef:
Ik vond die kleine boekjes wel leuk, maar om dan ineens de voor hele serie in te schrijven???
Nieuwsgierig ben ik wel… ![]()
spock schreef:
Voor wie nieuwsgierig is : 680 blz Dylan Dog voor $ 16,50 dankzij Dark Horse (en Amazon).
680 blz ! voor 16 en een halve dollar dus. Tsk Silvester !
Chris Van de Meerssche schreef:
Trekt Dylan Dog op iets? Nog niks van gelezen…
spock schreef:
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik ook niet. ![]()
allp schreef:
Ik heb (The Dylan Dog Case Files 1 The Dylan Dog Case Files - stripINFO.be) al een tijdje liggen, maar wegens tijdsgebrek nog maar een paar verhalen gelezen. De kwaliteit wisselt, maar amusant is het zeker, en bij momenten zelfs echt goed!
pepzaza schreef:
Origineel geplaatst door allp
Ik heb (The Dylan Dog Case Files 1 The Dylan Dog Case Files - stripINFO.be) al een tijdje liggen, maar wegens tijdsgebrek nog maar een paar verhalen gelezen. De kwaliteit wisselt, maar amusant is het zeker, en bij momenten zelfs echt goed!
En hoeveel heb je hem betaald? Verzendingskosten inbegrepen?
allp schreef:
Origineel geplaatst door pepzaza
Origineel geplaatst door allp
En hoeveel heb je hem betaald? Verzendingskosten inbegrepen?
12,72 :]
ignoramus schreef:
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Als je van EC comics en Warren magazines houdt, zeker de moeite.
Origineel geplaatst door spock
Voor wie nieuwsgierig is : 680 blz Dylan Dog voor $ 16,50 dankzij Dark Horse (en Amazon).
680 blz ! voor 16 en een halve dollar dus. Tsk Silvester !
Da’s alles behalve een eerlijke vergelijking. er zijn enkele kleine verschillen tussen de engelstalige en de nederlandstalige markt.
En trouwens, voor de EC, eerie en creepy archives betaal je op de engelstalige markt toch ook een +/-30 voor een dikke 200 paginas in HC …
spock schreef:
Misschien geen eerlijke vergelijking, maar Sylverster vraag ook geen eerlijke prijs.
Hadden ze SC gedrukt (wat veel passender is bij Dylan Dog) en meer blz per deel, dan hadden ze een veel eerlijker prijs kunnen vragen. Maar nee, het moest weer duurder en in HC (waarom toch in godsnaam, behalve dan dat ze voor een HC veel meer kunnen vragen).
De kunstmatig in stand gehouden nederlandstalige markt gaat toch ooit eens klappen krijgen hoor, nu de jeugd massaal afhaakt met strips lezen.
Edit : en ik weet eigenlijk niet waarom het geen eerlijke vergelijking zou zijn. De Vliegende Hollander, die net dezelfde bundels uitgeeft als de amerikaanse versies maar in het nederlands dus, op hetzelfde dik, glanzend papier enz. (zie Hellboy bijvoorbeeld, of Sin City), vraagt geen euro meer voor hun versie als ze vragen voor de engelstalige versie. En voor de Vliegende Hollander is de markt toch ook zoveel kleiner dan die van Dark Horse. Dus het kan toch weldegelijk hoor.
En laten we de amerikaanse markt ook niet overdrijven. Marvel en DC hebben een grote markt, maar Dark Horse met een reeks als Dylan Dog… Nee hoor. Géén grote markt.
Edit bis : 30 euro voor 200 blz HC of 17 euro voor 48 blz HC (de nieuwe Sylvester prijs, niet die van DD)… tja…
ignoramus schreef:
En laten we de amerikaanse markt ook niet overdrijven. Marvel en DC hebben een grote markt, maar Dark Horse met een reeks als Dylan Dog… Nee hoor. Géén grote markt.
Edit bis : 30 euro voor 200 blz HC of 17 euro voor 48 blz HC (de nieuwe Sylvester prijs, niet die van DD)… tja…
eeuh… dylan dog is 10 ( of 12 ) voor een 90 pagina’s …
spock schreef:
Origineel geplaatst door ignoramus
eeuh… dylan dog is 10 ( of 12 ) voor een 90 pagina’s …
Ja dat schreef ik ook : niet die van DD. ![]()
En hadden ze er een SC van gemaakt, dan kostte dat ding enkele euros minder. Wat een veel betere prijs zou zijn, voor wat DD maar is. Want laten we die reeks nu niet overdrijven.
Een HC, dat is proberen geld kloppen uit de mensen hun zakken.
En dat weten ze bij Sylvester ook. Anders lieten ze niet op voorhand intekenen. Ik ben eens benieuwd hoeveel succes dat had, en hoeveel van die HC’tjes er nog gaan uitkomen (en of ze op tijd en met regelmaat gaan uitkomen).
Wie heeft dat eigenlijk al gekocht, die twee DD ?
Een besprekingske ? iemand ?
Rutger schreef:
Mooie discussie hier. Kan iemand mij uitleggen waar de prijsverhogingen nu weer vandaan komen? Zit het puur in de marges of hebben zij ook te maken met stijgende kosten? Iets wat mij voor de neus werd gehouden toen ik eens een ‘boos’ mailtje naar Saga uitgaven stuurde toen deze er ook 2 euro bovenop deden..
Ik begrijp jullie frustratie met de lege Korbijn Boxen trouwens goed… haha.. het tegenovergestelde is echter ook het geval. Ik zit al 2 jaar op de aangekondigde Verborgen Geschiedenis boxen te wachten. Man man… wat duurt dat lang..
Ik heb trouwens het gevoel dat zodra Silvester wat nieuwe titels in hun fonds hebben, ze zo snel als mogelijk een eerste paar delen de markt op gooien om een lezerspubliek aan zich te binden om daarna bewust gas terug te nemen. Ondertussen krijgen zo de lopende series waar in het Frans dan al tijden delen van zijn verschenen, geen prioriteit meer om geregeld uit te brengen.
Aan de andere kant… vergelijken met Talent kan je ze zeker niet, zijn de uitgaven inderdaad van een erg mooie kwaliteit en zou ik het niet snel eenheidsworst noemen als je kijkt naar de diversiteit van hun uitgavenfonds…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.