Surya schreef:
Digitale strips zijn nog een niche in de Nederlandstalige stripmarkt, maar het is vast en zeker een groeiend deel van de markt. Daarom is het nu mogelijk om naast softcover en hardcover ook aan te geven dat een uitgave digitaal is.
Surya schreef:
Digitale strips zijn nog een niche in de Nederlandstalige stripmarkt, maar het is vast en zeker een groeiend deel van de markt. Daarom is het nu mogelijk om naast softcover en hardcover ook aan te geven dat een uitgave digitaal is.
Iyo74 schreef:
Misschien kan er bij opmerkingen aangegeven worden waar de uitgave te verkrijgen is:
Fumetti schreef:
brrrr ik huiver bij de nachtmerrie dat digitale uitgaven het zouden halen op good old paper stuff
Chris Van de Meerssche schreef:
tja, op het werk lopen enkele “jonge” mangaliefhebbers rond, denk gij dat die gasten nog papier kopen? Die lezen alles via (piraat)-scanlations…
Iyo74 schreef:
Origineel geplaatst door Fumetti
brrrr ik huiver bij de nachtmerrie dat digitale uitgaven het zouden halen op good old paper stuff
O, maar ik ben ervan overtuigd dat er ALTIJD ('t is te zeggen: in mijn levensspanne) een markt zal blijven bestaan voor de papieren versies.
Surya schreef:
Origineel geplaatst door Iyo74
Misschien kan er bij opmerkingen aangegeven worden waar de uitgave te verkrijgen is:
Over de presieze details moet nog wat nagedacht worden, ik zal eens zien hoe de markt nu in elkaar zit
Ik denk dat het logischer is het formaat te noteren (PDF, CBR…) dan het platform.
Fumetti schreef:
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Fumetti
O, maar ik ben ervan overtuigd dat er ALTIJD ('t is te zeggen: in mijn levensspanne) een markt zal blijven bestaan voor de papieren versies.
dan ist goed, vermits ik een stuk ouder ben ![]()
Surya schreef:
Ik lees ook veel liever op papier hoor!
Iyo74 schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat het logischer is het formaat te noteren (PDF, CBR…) dan het platform.
Ik weet niet of bij alle platformen een specifiek formaat beschikbaar is? Soms gaat het lezen via een app. Ik zal daarbij gelegenheid eens het een en ander over opzoeken.
Iyo74 schreef:
Ik herinner me trouwens een album (denk van de Kiekeboes) dat gratis verkrijgbaar was via iTunes en beperkte interactiviteit bood. Dat zal dus ook wel niet eenvoudig aan een bepaald formaat kunnen gekoppeld worden.
Chris Van de Meerssche schreef:
moet dat formaat er echt bij? Digitaal is digitaal voor mij.
Op den duur hebben we 20 verschillende digitale formaten…
Royale de luxe schreef:
Dat lijkt me inderdaad zotte werk. Je kan wel misschien in de opmerkingen zetten wat je bepaald platform is… kous af.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.