Cycli: nieuw onderdeel

Surya schreef:

Sommige albums maken deel uit vaan een cyclus, comics maken soms zelfs deel uit van meer dan één cyclus. Om dit te kunnen catalogeren, is het vanaf nu mogelijk bij elk album aan te geven tot welke cycli het behoort. Een voorbeeld: (The Great Fables Crossover - stripINFO.be). Deze cyclus bevat albums uit niet minder dan 3 verschillende reeksen.

Cycli kunnen beheerd worden vanop de pagina van de strip zelf. Rechts naarst elke strip staat de link “Aanpassen”. Deze link bestond al, en stond tot voor kort boven elk album. Via die link kunnen de gegevens van de strip verbeterd of aangevuld worden. Maar als je over de link beweegt, wordt ook een andere link zichtbaar, namelijk “Cycli aanpassen”.
Bij het klikken op deze link wordt een handige tool getoond waarbij rechts een overzicht gegeven wordt van eventuele cycli die reeds aan het album gekoppeld zijn. Met één enkele klik op het stopteken achter de gelinkte cycli kan aangegeven worden dat een bepaalde cyclus foutief gelinkt is.
Links is een veld beschikbaar waar de naam van de toe te voegen cycli kan getypt worden, en eventueel het volgnummer in de cyclus.

Bij deze wordt iedereen uigenodigd de ontbrekende informatie over cycli aan de databank toe te voegen.

Chris Van de Meerssche schreef:

Moet je dan bij meerdere op elkaar volgende series alle issues linken?
Bijvoorbeeld Aldebaran, betelgeuze en antares

$tripofiel schreef:

SUPER, het wordt hier beter & beter!!!

Nog even en deze site wordt als referentie gebruikt… 8)

the pope schreef:

plezant :slight_smile:

maar toch blijft het enkelvoud van cycli cyclus :stuck_out_tongue: (ik weet dat het vitten is, maar ben daar bijna zo gevoelig aan als (Er is/zijn nog 1 wachtende(n) vóór u – Michel Vuijlsteke's weblog), dat is een afwijking van mij)

Herbert schreef:

(http://woordenlijst.org/zoek/?q=cyclus&w=w) mag ook, hoor ! :wink:

the pope schreef:

Origineel geplaatst door Herbert

ik heb het over het enkelvoud eh

och ja, er staan ergere zaken op de site hoor. Wat denk je van deze:

Surya schreef:

Origineel geplaatst door Herbert

Ik had cycli gebruikt, omdat ik niet wist dan cyclussen ook correct is. Ik zal het dus maar vervangen door Cyclus(sen), dan is iedereen tevreden :smiley:

Surya schreef:

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Moet je dan bij meerdere op elkaar volgende series alle issues linken?
Bijvoorbeeld Aldebaran, betelgeuze en antares

Wel, die zitten al in de collectie “De Werelden van Aldebaran”, dus ik denk niet dat het daar nog nodig is. Dit is vooral voor comics…

Ja, had Earth X, universe X en Paradise X in gedachten.

Maar moet ik dan alle issues linken?

T.I.A schreef:

Ja, had Earth X, universe X en Paradise X in gedachten.

Maar moet ik dan alle issues linken?

Zijn drie aparte Story Arc’s:

Maar je zou ze wel een nummer kunnen geven zodat die ‘linken’ overbodig worden en ze dan gerangschikt zijn per nummer/leesvolgorde…

Het opzicht van een ‘collectie’ dus

:wink:

Surya schreef:

Als ze een andere naam hebben, dienen ze aan een andere cyclus gelinkt te worden he.

Misschien moet ik het mogelijk maken bij de cyclus zelf een opmerking te plaatsen zodat je kan aangeven op welke cyclus het volgt?

T.I.A schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Als ze een andere naam hebben, dienen ze aan een andere cyclus gelinkt te worden he.

Misschien moet ik het mogelijk maken bij de cyclus zelf een opmerking te plaatsen zodat je kan aangeven op welke cyclus het volgt?

Je kan de drie serie’s niet hetzelfde Story arc geven doordat het drie aparte cyclussen zijn, De saga vervolgt wel op elkaar en daar heb ik reeds rekening mee gehouden:

Je hebt wel een goed punt :))

In één serie zelf is de leesvolgorde echter anders dan de volgorde van de nummering en dat is de bedoeling om die via ‘Story Arc’ in de goede volgorde te kunnen zetten.

Veter schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Nog even en deze site wordt als referentie gebruikt…

Nog even?!

Zou nu al moeten! :slight_smile:

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door $tripofiel
Nog even en deze site wordt als referentie gebruikt…

Nog even?!

Zou nu al moeten! :slight_smile:
Ik heb al sites gezien die naar hier refereren! :))
Alleen vind ik ze nu natuurlijk niet meteen terug…
Maar er zat iig een site bij van de bieb die lezers strips aanraden!

mi-jah schreef:

Ik ben trouwens even in de war nu met de term Collectie, omdat die ook bij de Uitgevers gebruikt wordt…

Zie screenshot:

Moeten we dat dan niet gewoon Story Arc of Cyclus noemen?

fluiten schreef:

Wat een beetje googlen toch opbrengt. Mocht je www.stripinfo.be al kennen, dan zal (http://www.stripinfo.be/surya/) je waarschijnlijk niet zo bekend zijn. :smiley:

Wikipedia gebruikt Stripinfo vaak als referentie bij het bespreken van een stripreeks. (y)

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Surya

Is het technisch mogelijk om de cycli zo te linken dat je er net als een stripreeks doorheen kan klikken (met volgende/vorige) en dat je dan per pagina de delen uit de betreffende cyclus in beeld ziet?

Surya schreef:

Origineel geplaatst door mi-jah
Is het technisch mogelijk om de cycli zo te linken dat je er net als een stripreeks doorheen kan klikken (met volgende/vorige) en dat je dan per pagina de delen uit de betreffende cyclus in beeld ziet?

Van de ene cyclus naar de andere, is geen probleem. Links bij de albums zelf om naar het volgende album in de cyclus te gaan, is een optie voor genummerde cyclussen

Rutger schreef:

och ja, er staan ergere zaken op de site hoor. Wat denk je van deze:

Haha… nice one!

Als jullie er nog meer weten. Ik zie ze graag voorbij komen!

Oh ja… en Surya wederom bedankt voor een nuttige aanvulling op de site!