omg,da kan toch ni echt zijn die comics?
waren dat echte reeksen?jeejes lols
wel grappig maar zo absurd,dat konden aleen maar underground comics zijn toch
Nee hoor, Hitman heeft een hele tijd gelopen bij DC.
Bij section eight heb je ook nog Jean de Baton-baton, die met uienringen gooit, the Defenestrator, die een raam meeneemt als hij moet vechten zodat hij zijn tegenstanders erdoor kan gooien, Bueno excellente, die achter je komt staan maar je dan het gevoel geeft dat je verkracht bent of zoiets, friendly fire, die zijn eigen teamgenoten bestookt…
Bueno Excellente fights crime with perversity. heh heh heh.
Hitman is stukken beter dan The Boys. STUKKEN ! 8)
Alle overige personages zijn maar bijfiguurtjes, meestal in het leven geroepen om grappig, absurd en pulpy te zijn.
Codpiece zal wel iets te maken hebben met Doom Patrol, maar dan niet de run die ik ervan heb, die van Grant Morrison, die bij Vertigo opnieuw is uitgebracht. Ik schrok ook wel van sommige platen van die Codpiece.
En men mag hier zeggen van comics wat men wil (meestal zonder er te hebben gelezen) maar ik verveel me er toch niet mee, zoals ik me, toen ik er nog kocht omdat ik van niet beter wist, wel met de meeste nederlandstalige strips verveelde.
Comics durven zichzelf in vraag stellen en belachelijk maken, maar langs de andere kant gaan veel comics veel dieper dan gewone stripkes.
(de link komt van da ander forum, maar dat is zo traaaaag geworden, de laatstse tijd, dat het even zou kunnen duren voor de afbeelding er staat. :rolleyes: )
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.