Collectiebeheer: vernieuwde toevoeg methode

Surya schreef:

Om de site wat op te kuisen, is er geopteerd om bij strips het collectie onderdeel enkel te tonen voor strips die reeds in de collectie zitten. Voor de andere strips staat er nu een knop “Toevoegen” met een icoontje. Als daarop geklikt wordt, komt het oude onderdeel opnieuw tevoorschijn.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Surya
onderteel

Is dat hoe ze bij jullie “naast de pot pissen” omschrijven? :smiley:

Surya schreef:

Tja, Aalst is marginaal he :slight_smile:

the pope schreef:

Om de site wat op te kuisen, is er geopteerd om bij strips het collectie onderdeel enkel te tonen voor strips die reeds in de collectie zitten. Voor de andere strips staat er nu een knop “Toevoegen” met een icoontje. Als daarop geklikt wordt, komt het oude onderdeel opnieuw tevoorschijn.

goed idee, al zou ik het opzichtige icoontje evenwel lozen. waarom niet gewoon “Aan Collectie Toevoegen” en een plus-tekentje?

the pope schreef:

Tja, Aalst is marginaal he :slight_smile:

in de overtreffende trap zelfs.

Chris Van de Meerssche schreef:

Ik vind het wel niet zo handig dat ik nu 3 keer moet klikken om een strip toe te voegen in plaats van 2. Als ik op toevoegen klik, verschijnt toch eerst het oude venster. Je moet alsnog In bezit aanvinken en op Opslaan klikken.

Betekent dat ik nog ongeveer 4000 extra muiskliks moet doen …

En als je maar genoeg zuipt, is Aalst niet zó marginaal hoor :smiley:

Surya schreef:

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik vind het wel niet zo handig dat ik nu 3 keer moet klikken om een strip toe te voegen in plaats van 2. Als ik op toevoegen klik, verschijnt toch eerst het oude venster. Je moet alsnog In bezit aanvinken en op Opslaan klikken.

Binnenkort is het maar 2x meer hoor, tenzij ik “in bezit” standaard aanvink. Wat denken jullie daar van?

fluiten schreef:

Dat is niet echt een must voor mezelf. Ik voeg ook de strips toe die ik heb gelezen zonder ze zelf te bezitten of diegene die ik later verkoop als ze me niet aanstaan.

En wat zijn 4000 kliks in een mensenleven??? :smiley:

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
Dat is niet echt een must voor mezelf. Ik voeg ook de strips toe die ik heb gelezen zonder ze zelf te bezitten.

Volledig mee eens.
In het begin is het wat werk (zoals het veel werk is om strips in te voeren als ze nog noet in de database staan), maar als je het wat bijhoudt, valt dat werk nog mee.

kristiaan schreef:

Mij lijkt dat een goed idee; ik zou ook ‘aantal’ default op 1 zetten en de datum op dag van invoer. Nog mooier zou zijn dat iedere user zijn eigen defaults zou kunnen definiëren :stuck_out_tongue:

Ik denk vooral aan nieuwe leden die hun hele collectie nog moeten invoeren (zoals ik ;).)
Hoe minder werk dat kost, hoe aangenamer het is.
Een klik extra lijkt inderdaad niet veel, maar zoals ik al zei, het is maal je volledige collectie. Tel daarbij de laadtijd van de pagina.

Die duizenden kliks extra doe je dus in enkele maanden in plaats van in een heel leven hé.

Maar, aangezien Surya beloofd heeft dat het er binnenkort maar twee meer zijn, leg ik er me graag bij neer hoor.

Surya schreef:

Origineel geplaatst door kristiaan
Mij lijkt dat een goed idee; ik zou ook ‘aantal’ default op 1 zetten en de datum op dag van invoer.

Goed idee, doe ik

Nog mooier zou zijn dat iedere user zijn eigen defaults zou kunnen definiëren :stuck_out_tongue:

Is de bedoeling, maar da’s niet prioritair.

cuppenh schreef:

4000 kliks… Hahaha!
Er zijn mensen die er nog vier keer zo veel moeten doen… :smiley:

@cuppenh
Reden te meer…

Petje af voor je collectie trouwens. Ik denk dat mijn vrouw al lang van me gescheiden zou zijn mocht ik er zo veel gekocht hebben :smiley:
Waar steek je dat allemaal? Heb je het huis van de buren gekocht of zo?

Mij lijkt dat een goed idee; ik zou ook ‘aantal’ default op 1 zetten en de datum op dag van invoer.

Beschouwt het systeem niet standaard het aantal als 1 als er niets ingevuld staat?

Iyo74 schreef:

Dit is inderdaad een mooie ‘opschoning’ van de website! De zoveelste in rij!
Proficiat!

T.I.A schreef:

@cuppenh
Reden te meer…

Petje af voor je collectie trouwens. Ik denk dat mijn vrouw al lang van me gescheiden zou zijn mocht ik er zo veel gekocht hebben :smiley:
Waar steek je dat allemaal? Heb je het huis van de buren gekocht of zo?

Ha, das een goei :smiley:

Surya schreef:

Datum, aantal en druk zijn nu meteen ingevuld

Een goei, maar op waarheid gebaseerd. Jaren geleden was er een Jambersreportage over een stripverzamelaar die het huis van zijn buurman gekocht had, alleen voor zijn collectie. Alles stond in dozen gestapeld. Maar die hield echt alles bij, tot krantenstrips toe.
Of zijn vrouw nog bij hem was, weet ik niet meer.