Collectiebeheer: vernieuwde toevoeg methode

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Een goei, maar op waarheid gebaseerd. Jaren geleden was er een Jambersreportage over een stripverzamelaar die het huis van zijn buurman gekocht had, alleen voor zijn collectie. Alles stond in dozen gestapeld. Maar die hield echt alles bij, tot krantenstrips toe.
Of zijn vrouw nog bij hem was, weet ik niet meer.

8o (http://www.youtube.com/watch?v=yUcRK4sxIUw)???!!! :smiley:

the pope schreef:

rahahaha
waanzin

mi-jah schreef:

Ik zou er toch graag eens rondsnuffelen… :slight_smile:

the pope schreef:

Origineel geplaatst door mi-jah
Ik zou er toch graag eens rondsnuffelen… :slight_smile:

als em de boel ooit deftig ingericht heeft gekregen zou ik het wel eens willen zien, maar zoals in het filmpje is dat gewoon totale ontsporing?

ook die drang om alles in elke mogelijke uitgave te hebben (plus nog x-aantal dubbels), ik vat het echt niet.

mi-jah schreef:

Zeker totale ontsporing, ja!
Het is een aflevering uit 1993, hij heeft t over “kon over twee jaar eens terug, dan is het geordend” (of iets wat daarop duidt), dus een goede kans dat ie t nu ongeveer op orde heeft…? :stuck_out_tongue:
Ik ben wel erg benieuwd, iig!
Misschien is de man zelfs hier op t forum? :smiley:

the pope schreef:

ik vraag het mij echt af, of het ooit geordend is geraakt..
het feit dat hij effectief een huis bijgekocht had om orde te scheppen, doet ergens vermoeden van wel, maar de kans dat hij (onder het motto ‘ik heb nu toch plaats’) dan maar in versneld tempo enkele tienduizende extra strips gekocht heeft en het in huis twee een even grote chaos is geworden als in huis één, lijkt me ook niet onbestaande.

is jambers daar toevallig ‘tien jaar later’ niet teruggeweest?

mi-jah schreef:

Die kans zit er ook dik in, ja…
Ik heb geen idee of er nog een Jambers vervolg is, ik zal eens zoeken.

Surya schreef:

En ik maar altijd opnieuw strips verkopen als mijn kasten vol zijn. Stupid me, had mijn buurvrouw haar huis moeten kopen toen ze gestorven is!

mi-jah schreef:

Ja, inderdaad! DAT is pas vooruitzien! :smiley:

ps, nog geen vervolg gevonden… :frowning:

cuppenh schreef:

WOEHAHAHAHA!
Prachtig filmpje. Bij mij is het (nog) niiet zo vol en ongeordend maar de eerste tekenen zijn er al (gestapelde albums op diverse plekken - eerst 16 dozen versjouwen voor je hebt wat je zoekt)

En jaloers - de eerste robbedoesalbums, WAAAH! :smiley:

mi-jah schreef:

Ineens lijkt dat tweede huis toch niet zo’n slecht plan meer, he! :wink: :smiley:

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door cuppenh
jaloers - de eerste robbedoesalbums, WAAAH! :smiley:

… en dan nog dubbel !
Die ene keer dat ik de kans heb gekregen om deel 1-3 te kopen zat ik nog in mijn studententijd en dan was 20000 BF (500 euro) per deel te duur voor mij. En dan zijn er andere die losjes de eerste 6 delen dubbel kopen.8o ;(
Ik vraag mij af of die mens zijn verzameling niet duurder is dan zijn huis?

mi-jah schreef:

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe die hobby bekostigd wordt… ?(

Herbert schreef:

“Ik benijd mensen die minder hebben”, vind ik wel z’n beste uitspraak … :smiley:

Chris Van de Meerssche schreef:

Hij werkte indertijd bij de ASLK, ik weet wel niet welke functie hij daar had.
Maar als je hele verzamelingen kan opkopen, de beste eruit halen en dan de rest kunt doorverkopen, vermoed ik dat zijn hobby minder gekost heeft dan je zou denken. Soms kan je iets op de kop tikken van een grote waarde, terwijl de verkoper niet weet wat hij heeft. Een vriend van mij vroeg mij ooit eens of de Blake en Mortimer die hij had wat waard was, want hij had die van zijn grootvader gekregen en leek redelijk oud. Bleek dat zo’n genummerde “Het geheim van de zwaardvis te zijn”. Ik heb hem maar gezegd om die in een kluis te leggen…

woelfie schreef:

Ha, wat een eerlijk man…
Dat kan ik wel apprecieren !