Chris Van de Meerssche schreef:
Heel triestig nieuws van Charlie Hebdo vandaag: 2 onnozelaars zijn de redactie binnengedrongen en hebben 12 personeelsleden gedood en nog eens een tiental anderen verwond…
Heel triestig nieuws van Charlie Hebdo vandaag: 2 onnozelaars zijn de redactie binnengedrongen en hebben 12 personeelsleden gedood en nog eens een tiental anderen verwond…
Veter schreef:
Nou ja, “onnozelaars”, … dit vind ik eerder terroristen die met een Kalashnikov de persvrijheid van een magazine willen beteugelen, en bij uitbreiding van een hele maatschappij.
Veter schreef:
En hoor net dat Georges Wolinski waarschijnlijk onder de slachtoffers zou zijn.
inderdaad, en de hoofdredacteur, Charb en een van de oprichters , Cabu, ook gedood
woelfie schreef:
Ik sta met mijn mond vol tanden (of hoe zegt ge dat). Gewoon van de kaart.
12 man dood omdat ge iemand zijn (soms wel bizarre) mening niet deelt?
(althans, daar ga ik toch van uit, een passionele daad lijkt me dit niet)
Dat is inderdaad enkel onder terrorisme te klasseren.
Het zijn fanatiekelingen, die kennen geen andere argumenten.
Hun logica is alleen begrijpbaar door andere fanatiekelingen.
In- en intriest, en misselijkmakend.
En dan sommige reacties op Twitter, van het genre, ze hebebn het zelf gezocht, welbesteed, …
Afgrijselijk gewoon.
Iyo74 schreef:
Dit is inderdaad een onmenselijke daad.
Wedden dat sommigen verwonderd zullen zijn als er nu nog meer mensen op straat gaan komen tegen de islamitisering?! Ik ben geen racist, maar als je je in je eigen land al niet meer veilig kan voelen als je een eigen mening te berde brengt, dan is het toch erg gesteld…
woelfie schreef:
Dit gaat opnieuw de polarisering versterken.
Een een bepaalde blonde vrouw in Frankrijk gaat er nog extra van profiteren.
Deecee1 schreef:
Bij de schietpartij in het gebouw van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo zijn woensdag vier bekende tekenaars gedood, zo heeft het dagblad Le Figaro gemeld. Het gaat om Cabu, Charb, Tignous en Georges Wolinski. ( Het Nieuwsblad)
witam schreef:
Wat kan je daar op zeggen…
Laat de tekeningen spreken dames en heren!!
quote:
Vlaamse kranten brengen morgen elkaars cartoons
Alle Vlaamse kranten zullen morgen samen elkaars cartoons brengen. Dat hebben Lisbeth Imbo (hoofdredacteur De Morgen) en Liesbeth Van Impe (Het Nieuwsblad) gezegd in “De wereld vandaag”
Iyo74 schreef:
Cartoonisten wereldwijd reageren op hun manier:
(http://www.volkskrant.nl/aanslag-op-charlie-hebdo/cartoonisten-nemen-hun-wapen-op~a3824824/)
Fumetti schreef:
dit is idd puur terrorisme onder het mom van religie!
Surya schreef:
Wat zou de wereld toch mooi zijn zonder al die extremisten. Zonder religie zou 't al wat beter zijn, dat staat vast!
Blijkbaar was Willem op weg naar Charlie Hebdo, maar zat hij nog op de trein…
Gelukkig voor hem.
pfff, ik kan het nog altijd niet geloven.
Fumetti schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Zonder religie zou 't al wat beter zijn, dat staat vast!
Denk dat religie wel een houvast kan bieden voor mensen die niet in staat zijn zelf normen en “regels” te hanteren, en helaas merk ik dat er zo nog velen zijn!
Maar dat religie, welke dan ook, een nefaste invloed kan hebben op iemands zelf-zijn en kunnen/mogen/durven genieten staat wel vast voor mij
Surya schreef:
Ik zeg niet dat sommige mensen geen goede kanten van religie kunnen ondervinden, maar de positieve dingen die religie teweegbrengt, kunnen ook verwezenlijkt worden zonder in scheppers van welke soort te geloven.
Zeker is wel dat er geen terroristen zouden verwijzen naar een of ander stoffig boek om hun wandaden te verantwoorden.
Gently schreef:
Zeker is wel dat er geen terroristen zouden verwijzen naar een of ander stoffig boek om hun wandaden te verantwoorden.
Rote Armee Fraction, Action Directe
enkele voorbeelden waaruit blijkt dat idioterie uit elk soort isme kan komen - religieus gestoeld of niet.
Surya schreef:
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.
Gently schreef:
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.
Je blijft dezelfde fout maken. Zolang mensen leven, zullen er ideologieen zijn. Zij het religie, zij het een gedachtengoed van een groots denker. Religie wegnemen komt er op neer dat jij een gedachtenpolitie wil realiseren. 1984 anyone? Of beter, This Perfect Day - laten we ons massaal platspuiten om zo onze fantasieen te beteugelen.
Christ, Marx, Wood and Wei,
Led us to this perfect day.
Marx, Wood, Wei and Christ,
All but Wei were sacrificed.
Wood, Wei, Christ and Marx,
Gave us lovely schools and parks.
Wei, Christ, Marx and Wood,
Made us humble, made us good.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.