Cataloog AM Comics

T.I.A schreef:

Info voor geinteresseerden :

Cataloog voor AM comics:

Marvel Universe: The Complete Encyclopedia of Marvel’s Greatest Characters

Surya schreef:

Compleet he? Ze vinden er elke maand 365478 nieuwe uit, hoe kan ie dan compleet zijn?

cuppenh schreef:

En dan ook nog alleen van Marvel’s Greatest Characters.
Dus ook niet allemáál?
In het ergste geval gaat het alleen om Spider-Man en Wolverine…

spock schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Compleet he? Ze vinden er elke maand 365478 nieuwe uit, hoe kan ie dan compleet zijn?

Heh…

Ze hebben er de laatste jaren zelfs miljoenen laten sneuvelen (er schieten maar 198 mutanten meer over) :wink: .

Maar het laatste belangrijk personage dat ze uitgevonden hebben, en dat Marvel ook opgenomen heeft in de continuiteit is toch ook al weer enkele jaren oud : jessica jones (uit het prachtige Alias van Bendis uitgegeven onder het Max label).

Missch vinden ze er wel elk jaar enkele uit (zoals je dat zo mooi zegt) maar zolang mogen ze niet meegaan, en belangrijk worden ze in elk geval niet. 8)

Jullie hebben zo’n een verkeerd beeld van Marvel en het superhero genre in het algemeen :rolleyes: (vroeger had ik dat ook) en ik had me voorgenomen om daar niet meer op te reageren, want ik weet dat jullie die dingen niet lezen dus zijn het vooroordelen die jullie hebben.
Superhero comics zijn echt wel heel wat meer dan enkele gevechtjes tussen goeien en slechten. Maar ik maak me weer moe voor niks. :stuck_out_tongue:

Veel striplezers geven af op superhero (het is brol, pulp, slecht, enz…) zonder dat ze die strips ook lezen. Maar ik zou evengoed kunnen schrijven dat de meeste franse mainstream strips brol zijn. En geloof me, vergeleken met comics (niet enkel superhero comics) is dit nog niet zo ver van de waarheid. :smiley:

Soms denk ik zelfs dat de strip uitgevonden is om superhero strips te maken, want dat is het escapisme bij uitstek. :smiley:

End rant. 1ste week opt werk, moest ff wat ranten en l#llen. :wink: :stuck_out_tongue: 8)

T.I.A schreef:

Niets dat ik daar aan kan toevoegen…
Buiten alleen AMEN
en ik zei toch Info voor geinteresseerden :rolleyes: :smiley:
:wink:

Surya schreef:

Ik weet wel waarom je dat zegt, maar de belangrijkste reden dat ik ze niet lees is omdat

1. ze veeeeel te lang door gaan (reeksen met 800 delen, hallo)
  2. ik geen interesse heb in strips waar alle belangrijke mensen supernatuurlijke krachten hebben. 1 persoon die als enige in een normale samenleving zit, vind ik veel boeiender.
  3. ik heb een paar TPBs diagonaal gelezen (zowel marvel als DC) en vond de dingen die de actie scenes aan elkaar hangen niet bepaald boeiend. Ofwel staan ze los van de actie (geleuter over relaties, humor die voor mij niet werkt…) ofwel is het teveel pseudo gefilosofeer. Nix voor mij

En ja, ik vind nog steeds dat de core van het verhaal nog steeds draait over superheroes die door de lucht vliegen, supervillains verslaand.

T.I.A schreef:

1. ze veeeeel te lang door gaan (reeksen met 800 delen, hallo)

1)Juist, nu eens mijn bizarre uitleg/kijk op het gebeuren
Ik spaar/koop geen AM comics ook voor deze reden teveel issues per reeks +teveel reeksen per held+verhalen gespreid over verschillende reeksen dus ben je min of meer verplicht deze ook aan te schaffen. Ik ben meer een reeksen verzamelaar, als ik iets goed vindt wil ik de gehele reeks aanschaffen, zowel voor Comics(nl) als voor strips(vb de rode ridder).

2)Ook nu kan ik iets compleet hebben ! m n zoektocht/verlanglijst is nu alles te verzamelen dat onder junior-press is verschenen van superhelden reeksen (niet indiana jones en zo hé) alleen superhelden dat is iets wat allemaal gestopt is buiten Spider-man/X-men en af en toe een TPB en zoals ik al zei eerder lees ik maar een reeks als ik ze compleet heb(ook al duurt het jaren!), klinkt bizar weet ik maar ieder heeft zo z n rare trekjes :smiley: zit nu aan X mannen 26 ongeveer…
ik heb dus iets graag compleet :smiley: denk juist dat ik de HIP niet zal sparen ben niet zo voor zwart-wit en ze zijn te prijzig voor hetgene wat het maar is…

3)Neem nu dat ik alles bij een gespaard heb van de comics NL zal ik meer de neiging hebben om TPB´s van Comics AM te kopen zo kan je toch iets collecteren heb je tenminste een volledig verhaal.

**Slot:**Zo dit was een bizarre kijk van een gestoorde,al een beetje detentieschade toe gebrachte Comic(NL)/Strip verzamelaar

Weetje:

lees ik maar een reeks als ik ze compleet heb(ook al duurt het jaren!)

Extreem voorbeeldeken: zoals iedereen weet spaar ik ook Paling en Ko Strip paper backs nu spaar ze al ongeveer 6 jaar en heb tot nu toe er nog geen één gelezen tot de dag dat ik ze compleet heb…
nu ik de reeks van paling en ko (reeks van 51) van vorig jaar compleet heb heb ik ze allemaal gelezen :smiley:

Van detentieschade gesproken…

:wink:

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A

ik heb dus iets graag compleet :smiley: denk juist dat ik de HIP niet zal sparen ben niet zo voor zwart-wit en ze zijn te prijzig voor hetgene wat het maar is…
)

Ik heb die HIPs nog lekker met de winkelprijs kunnen kopen :smiley: :smiley: :smiley:

Het is jammer dat je zwart/wit niet zo ziet zitten want als je redelijk goedkoop series wilt completeren zijn de de TPBs van Marvel (ESSENTIAL …) en DC (SHOWCASE PRESENTS…)

een goede aanvulling

Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding: ca. 16 dollar voor 23 issues. Maar ja, wel in zwart/wit…
Als je het in kleur wil hebben dan schuif je al gauw op naar de klasse van de Marvel Master Works (10 issues in kleur voor 50 dollar) 8o

T.I.A schreef:

Ja heb al dikwijls de gebundelde versies van verschillende reeksen(comic issues) in mijn handen gehad (Fantastic Four enz) en deze zijn idd in zwart-wit daarmee ik dan meer geneigd ben ipv omnibussen de TPB´s te kopen

koop dus ook nooit de omnibussen van de nl reeksen, heb er wel een paar liggen(van vroeger wegens goedkoper) maar ik koop ze toch per issue :smiley:

is er in Gent of omstreken een uitgelezen SSZ waar je deze gebundelde issue reeksen kunt kopen en TPB´s ? kan wel altijd eens gaan kijken hé…

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
Ik ben meer een reeksenverzamelaar, als ik iets goed vind, wil ik de gehele reeks aanschaffen, zowel voor Comics (nl) als voor strips (vb de rode ridder).

en zoals ik al zei, lees ik maar een reeks als ik ze compleet heb (ook al duurt het jaren !)

?( Ik zal wel te weinig detentieschade hebben om te snappen hoe je iets goed kan vinden zonder dat je het gelezen hebt ?? ?(

Je leest er waarschijnlijk toch wel minstens één ?
Daarop baseer je je dan om de hele reeks aan te schaffen ?
En die lees je dan pas als je ze compleet hebt ?

Surya schreef:

Oh ja, nog iets wat me zo stoort aan het hele comic gedoe is: het is allemaal het zelfde universum, alle reeksen zijn met elkaar verwant. Je kan 10 verschillende reeksen hebben die geen Spirderman reeks is, waar Spiderman zo veel in voor komt dat ze hem op de cover zetten. Als je het hele verhaal wil kennen, kan je je niet beperken tot 1 reeks.

T.I.A schreef:

Je leest er waarschijnlijk toch wel minstens één ? Daarop baseer je je dan om de hele reeks aan te schaffen ? En die lees je dan pas als je ze compleet hebt ?

Gelijk Surya al aangaf ze zijn verbonden in hetzelfde universum dus wist ik al ongeveer wat ik me er aan mocht verwachten en ze duiken idd op in andere reeksen zo heb ik regelmatig comics gelezen van vb FF(mijn eerste reeks) waar soms de vergelders,x men mee vochten en niet te vergeten de beroemde epos: Geheime oorlogen en later Infinity Gauntlet,De Infinity War,De Infinity Crusade waar alle helden een rol spelen.

uiteraard eerst in gebladerd maar een al 25 jaar verzamelende comic fan (in stukken en brokken en vroeger met weinig zakgeld) weet en kent natuurlijk de wereld /universum van de Marvel helden :wink:

en idd met maar 1 reeks weet je niks van marvel :frowning:
ik ken de geschiedenis redelijk goed maar de toekomst moet ik nog beginnen lezen (althans wat x men betreft) maar reeksen gelijk de hulk,verdedigers zijn al lang gestopt en heb ik wel compleet. Maar weet ik nu de toekomst niet meer van omdat ik de AM reeksen niet koop (je kan het niet allemaal hebben hé)