Zoektocht Jeremiah 29 Hc

Gantoise schreef:

Heb nog 1 exemplaar, aan normale verkoopprijs, op de kop kunnen tikken bij Comic-strips te mechelen en heb hem vandaag ontvangen.
Ik ben een blij man. :slight_smile: :slight_smile:

spock schreef:

Proficiat.
Ik ben blij dat ge de woekeraars toch nog te snel af zijt.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Gantoise
Heb nog 1 exemplaar, aan normale verkoopprijs, op de kop kunnen tikken bij Comic-strips te mechelen en heb hem vandaag ontvangen.

Stripofiel met een nieuwe look?

Gantoise schreef:

Sinds jaar en dag ben ik een stripofiel, maar ik ben niet $tripofiel ! :wink:

$tripofiel schreef:

Origineel geplaatst door fluiten

Binnenkort naar de kapper, heb al eeuwen geen nieuwe kleren dus; ik zou niet weten wat je bedoelt??? ?(

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door fluiten

Binnenkort naar de kapper, heb al eeuwen geen nieuwe kleren dus; ik zou niet weten wat je bedoelt??? ?(

'k Dacht even dat je een nieuwe Nickname had aangemaakt. Had jij ook geen Jeremiah besteld bij Comic Strip? Vandaar de verwarring dus. :wink:

$tripofiel schreef:

Ja, maar ik ging er achter gaan maar kan niet wegens omstandigheden… :frowning:

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Ja, maar ik ging er achter gaan maar kan niet wegens omstandigheden… :frowning:

Ik kan die altijd gaan halen en meebrengen naar Gent, als je wilt, hƩ.

$tripofiel schreef:

Dat is heel vriendelijk, ik laat u iets weten begin volgende week (als dat goed is)? :] :] :]

fluiten schreef:

Geen probleem.

Belgatom schreef:

Wat een immense soap opera. Ik heb nog veel te leren over het stripwereldje klaarblijkelijk. Mja, als er een beetje geld mee te verdienen is, vliegen de mooie principes nogal vlug de deur uit. Ik kan niet goed begrijpen waarom er gewoonweg niet onmiddellijk nog 500 gedrukt worden door Dupuis. Die heeft nu toch wel door dat hiervoor een markt is? En aangezien de auteur toch ook nog iets te zeggen heeft of toch dat dacht ik, begrijp ik het nog minder dat die mens zijn eigen artwork niet bij zijn fans blijkt te krijgen. Het lijkt me echt wel een apart wereldje.

Zo kan ik ook niet begrijpen dat bepaalde uitgevers beginnen aan een serie te vertalen en dan vlak voor het laatste deel beslissen om het niet te vertalen. Ik heb hier nog maar 1 ervaring mee: Rails Ā– 1-2-3 zijn vertaald, aflevering 4 niet. Maar ik ben zeker dat jullie als ervaren rotten in het vak, mij waarschijnlijk heel wat meer voorbeelden kunnen voorschotelen.

spock schreef:

Teveel om op te noemen ;).
Mede daarmee was ik op een bepaald moment de strips zo beu, plots, nu bijna 10 jaar geleden.
Hoe dat is afgelopen kan je lezen in de Comics thread. :smiley:

pepzaza schreef:

Origineel geplaatst door Belgatom
Wat een immense soap opera. Ik heb nog veel te leren over het stripwereldje klaarblijkelijk. Mja, als er een beetje geld mee te verdienen is, vliegen de mooie principes nogal vlug de deur uit. Ik kan niet goed begrijpen waarom er gewoonweg niet onmiddellijk nog 500 gedrukt worden door Dupuis. Die heeft nu toch wel door dat hiervoor een markt is? En aangezien de auteur toch ook nog iets te zeggen heeft of toch dat dacht ik, begrijp ik het nog minder dat die mens zijn eigen artwork niet bij zijn fans blijkt te krijgen. Het lijkt me echt wel een apart wereldje.

Zo kan ik ook niet begrijpen dat bepaalde uitgevers beginnen aan een serie te vertalen en dan vlak voor het laatste deel beslissen om het niet te vertalen. Ik heb hier nog maar 1 ervaring mee: Rails Ā– 1-2-3 zijn vertaald, aflevering 4 niet. Maar ik ben zeker dat jullie als ervaren rotten in het vak, mij waarschijnlijk heel wat meer voorbeelden kunnen voorschotelen.

Makabi wordt niet meer verder gezet in het Nederlands. In het Frans werden 5 en 6 niet gepubliceerd, maar wordt nu 4-5-6 als bundeling uitgegeven. Dat is een beslissing van Dupuis, en daar hebben de auteurs niets aan te zeggen hoor.

Veter schreef:

(Rails - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) is waarschijnlijk een deel van het Ronny Matton verhaal. Heel ambitieuze plannen met zijn Farao/Blitz/Talent uitgaven, maar veel te veel hooi op zijn vork genomen. En er uiteindelijk onderdoor gegaan.
Heel wat van zijn reeksen zijn daardoor onvolledig vertaald gebleven. Omdat de laatste jaren de rechten op de meeste van die reeksen weer zijn vrijgekomen, hebben een aantal uitgeverijen een aantal reeksen weer opgenomen. (Golden City - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) schiet me hier als voorbeeld door het hoofd, maar er zijn er nog wel wat. En dat zijn dan waarschijnlijk de goedlopende betere reeksen. Heel wat van de onafgewerkte Blitz/Talent reeksen zullen waarschijnlijk niet meer heruitgebracht worden door andere uitgeverijen.
En dat is denk ik toch wel bij alle uitgeverijen een economische wetmatigheid. Wat volgens hen niet genoeg opbrengt, gaat er uit.

Surya schreef:

Ik denk ook dat vooral nog lopende reeksen opgepickt worden. Dingen die reeds jaren afgerond zijn in 't Frans, zullen vermoeddelijk nooit opgepickt worden. Jammer, er zit goed gerief tussen!

Rutger schreef:

En snel rekensommetje laat zien dat van de 76 nog lopende/niet afgeronde series in de Talent/Blitz/Millennium stal, na de teloorgang van de uitgever, er tot heden maar 14 van zijn opgepikt…

Da’s best weing al zeg ik 't zelf…

belgianbingo schreef:

Vandaag gelezen in de voorjaarscataloog van Ballon Media: het volgende deel van Jeremiah wordt uitgegeven in zowel harde als zachte kaft.

En het gegeerde 29ste deel ā€œPoesje is doodā€ wordt door Dupuis nu ook in harde kaft gedrukt!

Surya schreef:

Origineel geplaatst door Rutger
En snel rekensommetje laat zien dat van de 76 nog lopende/niet afgeronde series in de Talent/Blitz/Millennium stal, na de teloorgang van de uitgever, er tot heden maar 14 van zijn opgepikt…

Behalve UW1 zijn alle belangrijke wat mij betreft inmiddels opnieuw in productie. Waren er echt maar 76 die niet af waren? Mij leken 't best meer!

scifiwim schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Rutger

Behalve UW1 zijn alle belangrijke wat mij betreft inmiddels opnieuw in productie. Waren er echt maar 76 die niet af waren? Mij leken 't best meer!

Van deze ā€˜betreurde’ reeksen waren er een aantal die in het Frans ook niet verdergezet werden. Misschien als je die meetelt dat je wel aan meer komt. Daar waren zeker nog enkele pareltjes bij.

Maar er zat ook gewoon een hoop middelmatigheid tussen he.

Surya schreef:

Nogal veel ja :slight_smile: