Als ik een suggestie mag doen over (Nausicaä - Alle delen van de reeks - stripINFO.be).
In het Japans, Engels en Frans heet de reeks reps. Kaze no Tani no Nausicaä, Nausicaä of the Valley of the Wind en Nausicaä de la vallée du vent. Enkel in het Nederlands blijkbaar gewoon “Nausicaä”.
Bovendien heet deel 1 hier “(strip.php?strip=15047)”, en de volgende delen “Deel 2”, “Deel 3”, enz.
Het lijkt mij daarom logisch om de reeks te hernoemen naar “Nausicaä van de vallei van de wind” en deel 1 gewoon “Deel 1” te noemen.
ik overweeg al even mij deze reeks aan te schaffen. Qua prijs lijkt het mij veruit het interessantst van de engelse versie (6.86 per deel) te bestellen, edoch ik heb me laten vertellen dat de nederlandstalige versie (11 ofzo) aangenamer leest wegens groter formaat. Daarentegen gebruikt men dan wel lelijke bruine inkt..
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.