Enkele maanden geleden heb ik al eens een vraag gesteld gerelateerd aan dit onderwerp. Toen heb ik goede hulp gekregen van een van de forumleden.
Nu ben ik echter des te wanhopiger op zoek naar de ‘voorzichtige vandersteen’ bijlages in Brabant Strip Magazine.
Dit in verband met mijn thesis over het politieke discours van krantenstrips (Suske en Wiske en Nero) in katholieke kranten 1950-1958.
Zoals jullie weten zijn deze Brabant Strip Magazines niet bij te bestellen. Ik hoop dus op een goede ziel die mij kopies kan bezorgen. Ik ben bereid hiervoor een vergoeding te betalen.
Het gaat om de Voorzichtige Vandersteen artikels in magazines 51 - 53 - 55 - 57 -59.
Info over andere manieren om deze artikels te kunnen inkijken (archieven, bibliotheken) is evenzeer welkom!
Lefèvre, Pascal
Receptie van Suske en Wiske in katholieke tijdschriften
Volkskunde : tijdschrift voor de studie van het volksleven, Jrg. 106 (2005) nr. 1/2, p. 149-154 (129)
Demedts, Lieven
De politieke memoires van Nero.
Uitgever Antwerpen : Standaard,
1997. ISBN 90-02-20170-2
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.