Stripzaken Antwerpen

Znilz schreef:

Hallo, ik ben nieuw op deze site. Ik kom uit Amsterdam en ben fanatiek stripliefhebber, helaas leeft het in Nederland amper. Hoewel er wel een aantal goeie stripzaken in Amsterdam zijn, is het toch altijd een feest om in België een stripzaak binnen te stappen. Binnenkort ga ik weer naar Antwerpen om m’n slag te slaan. Van de laatste keer herinner ik me vooral nog Mekanik maar ik was in nog een aantal zaken. Zouden de Antwerpenaren onder jullie mij op weg kunnen helpen? Alvast bedankt!

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door Znilz
Hallo, ik ben nieuw op deze site. Ik kom uit Amsterdam en ben fanatiek stripliefhebber, helaas leeft het in Nederland amper. Hoewel er wel een aantal goeie stripzaken in Amsterdam zijn, is het toch altijd een feest om in België een stripzaak binnen te stappen. Binnenkort ga ik weer naar Antwerpen om m’n slag te slaan. Van de laatste keer herinner ik me vooral nog Mekanik maar ik was in nog een aantal zaken. Zouden de Antwerpenaren onder jullie mij op weg kunnen helpen? Alvast bedankt!

Supergoed idee, ik ben zo namelijk op stap geweest in Amsterdam :slight_smile:

Je kan om te beginnen al terecht op deze pagina: (Stripwinkels in de BeNeLux en omstreken - stripINFO.be)

Een google map is hier: (Stripwinkels in België en Nederland - Google My Maps)

Znilz schreef:

Ah, bedankt man! Zo kom ik er wel uit, BEO ken ik ook nog wel van de laatste keer. Ik zal vantevoren even goed moeten checken welke kant op ik op ga want vier zaken bezoeken trekt mijn vriendin niet denk ik 

Grappig dat je laatst in Amsterdam was, vond je het wat?

belgianbingo schreef:

Ah, bedankt man! Zo kom ik er wel uit, BEO ken ik ook nog wel van de laatste keer. Ik zal vantevoren even goed moeten checken welke kant op ik op ga want vier zaken bezoeken trekt mijn vriendin niet denk ik 

Ah, dan kan ik nog meegeven dat de FNAC een grote keten is met boeken en elektronika allerlei. Kwestie van de keuze een beetje te beperken. De prijzen zijn er wel ietjes goedkoper. En in de rand van Antwerpen heb je ook nog een stripwinkel: Alex.

Wat mij vooral bijblijft, zijn Het Beeldverhaal en Lambiek, twee totaal verschillende winkels, die ik om verschillende redenen erg leuk vind Mijn volledige impressie heb ik in de tijd in een forumberichtje gestoken: (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=5413)

Znilz schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo

Ah, dan kan ik nog meegeven dat de FNAC een grote keten is met boeken en elektronika allerlei. Kwestie van de keuze een beetje te beperken. De prijzen zijn er wel ietjes goedkoper. En in de rand van Antwerpen heb je ook nog een stripwinkel: Alex.

Wat mij vooral bijblijft, zijn Het Beeldverhaal en Lambiek, twee totaal verschillende winkels, die ik om verschillende redenen erg leuk vind Mijn volledige impressie heb ik in de tijd in een forumberichtje gestoken: (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=5413)

Dank voor de tip, de grote ketens in Nederland verkopen geen strips dus daar zou ik niet snel aan denken. Ik ga eens even naar je impressie van je Amsterdambezoekje kijken. Maar de winkels die je noemt zijn inderdaad prima zaken en hebben inderdaad een totaal verschillend karakter. Het Beeldverhaal is erg geordend, overzichtelijk en ruim opgezet. Lambiek is een klassieker en zeker de moeite waard al hebben de medewerkers van deze winkel wel erg de neiging om te laten merken dat zij ‘de stripzaak’ van Amsterdam zijn. Mijn persoonlijke favoriet is ‘Nou Moe’ die helaas gesloten was tijdens jouw bezoek. Een rommelige winkel met een ietwat verstrooide eigenaar die echter de tijd voor je neemt en zijn aanbod is volledig.

Znilz schreef:

Was leuk in Antwerpen. Ik heb de stripzaken Mekanik en (heel even) Beo bezocht en de volgende strips ingeslagen:

Blast deel 1
Eerlijke lui
Empire USA
Fraternity

Uit financiële overwegingen de rest dat op mijn lijstje stond links laten liggen..En nu moet ik nog tijd zien te vinden om de boeken te lezen.

belgianbingo schreef:

Deze namiddag voor de eerste keer in de Mekanik geweest, en jongens wat is dat een immense winkel !!! 8o

pepzaza schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
Deze namiddag voor de eerste keer in de Mekanik geweest, en jongens wat is dat een immense winkel !!! 8o

Waar is de tijd gebleven dat ik daar nog kwam als student. Het was toen een klein winkeltje. :smiley:

spock schreef:

Jah, begin de jaren 90 kwam ik daar ook al, zoeken naar Star Trek trades. 8)
Was inderdaad nog niet zo groot, en met nauwe gangen tussen de rekken.
Maar ik ging er graag, die paar keer per jaar dat ik eens naar het verre Antwerpen ging.

Nu kom ik er nog sporadisch :

1. het is me te ver
    en
  2. Betty Boop (WE) heeft nu ook alles wat ik zoek. Vroeger moest ik wel naar Mekanik voor de meeste trades. Nu ben ik er een maand of twee geleden nog 's geweest, en ik vond niks van wat ik zocht. :wink: (maw : wat ik in Gent nog niet had kunnen kopen).

Volgende keer dat Mekanik iets heeft wat ik wel zoek, doe ik het weer per post, want dat ging ook heel vlot.

belgianbingo schreef:

Dan hebben ze daar precies wel een fameuze muur uitgebroken. Het is op 200 meter van de Meir, dus als ik nog eens te voet in Antwerpen ben, spring ik zeker eens binnen.

Afgelopen weken ook voor de eerste keer in de Betty Boop slash World’s End geweest en in de Epic, maar dat is dan voor een ander threadje :slight_smile: