Strips aanpassen: auteurs

Surya schreef:

Bij de opties om een strip aan te passen is een nieuwe optie toegevoegd, namelijk “Auteurs aanpassen”. Tot op heden konden enkel moderators van de site auteurs bij strips toevoegen of verwijderen. Dit euvel is nu verholpen.

Bij het aanklikken van de link, opent zich een popup venster met links een onderdeel om auteurs toe te voegen aan de strips, rechts een overzicht van auteurs die reeds aan de strip verbonden zijn. Bij die auteurs kan door een simpele klik op het stopteken aangegeven worden dat ze foutief aan de strip verbonden zijn.

Uiteraard worden alle via deze weg ingegeven aanpassingen door onze medewerkers gecontroleerd.

woelfie schreef:

Super !
Ik had nu net wel een laatste - lange - reeks aanpassingen doorgegeven via het forum, dus dat is dan nog net werk voor de mods.
't is wel handig als je nieuwe strips bijkoopt om alle aanvullingen te doen.

Surya schreef:

That’s the idea he :slight_smile:

Als dit syteem in de smaak valt, ga ik 't overzetten voor 't ingeven van de auteurs bij nieuw toegevoegde strips.

Iyo74 schreef:

Werkt goed! Mooi werk alweer!

Kleine bedenking: zou er niet beter gewerkt worden met een dropdown-menu? Nu verschijnt er bij auteur en functie pas een keuzelijst na het intypen van minstens 3 letters. Ik kan me wel inbeelden dat niet-die-hard-users de drempel om gegevens aan te passen groot gaan vinden en het maar laten passeren.

Surya schreef:

Ik vermoed dat er initieel wel wat verwarring zou kunnen zijn, maar dat dit na op termijn de beste oplossing is. Ik wil wel een help artikeltje schrijven over hoe het te gebruiken :slight_smile:

Veter schreef:

Ik vind dit een zeer goed systeem. En makkelijker dan een dropdown van 15000 auteurs. :slight_smile:
Voor mij mag het gerust ook toegepast worden bij de invoer van nieuwe strips. :]

Surya schreef:

Maar ik wacht nog even, voor moesten er muskieten blijken in te zitten :wink:

woelfie schreef:

't is wel geen steekvieg, maar wel een fruitvliegje:

Dit was een beeld van Chrome 4.
Op IE6 (kuch kuch) doet hij het net iets beter:

EN DIT IS ZEKER GEEN OPROEP VOOR IE6 SUPPORT !!!
Voor de rest werkt het vaak gigantisch traag, maar wel zeer makkelijk voor invoer te doen.

Surya schreef:

Wops, die Chrome moet ik inderdaad fixen. In FF werkt het wel vlog, in Chrome is het inderdaad traag. Vreemd.

woelfie schreef:

Even een aanpassing: het is niet gigantisch traag, 't is een extra bugje !

Ik wil een auteur toevoegen…

Hij blijft dan eindeloos hangen op volgend scherm:

Je ziet dat de lijst is afgesneden, je kan de functie niet invullen, en hij lijkt hier te blokkeren. Maar, als ik even met de scroller op de muis naar boven of onder scroll, krijg ik het juiste beeld te zien

Hetzelfde gebeurt dan met het invoeren van de functie.

Surya schreef:

Don’t use Chrome for this, for the time being!

woelfie schreef:

Begrepen, chef !

Wat ik nu nog heb staat zijn coverteksten en logo’s, dus dat maakt niet veel uit.
De meeste aanpassingen zijn al gebeurd.

Surya schreef:

In IE flipte hij op enkele variabelen, dat is nu verholpen. Het probleem in Chrome is nog steeds een compleet mysterie

Chris Van de Meerssche schreef:

Heb net de auteurs aangepast van (B.P.R.D.: Night Train 1 B.P.R.D.: Night Train - stripINFO.be). 'k Heb geprobeerd om een auteur (Peyraud) te schrappen, maar dat lijkt niet te lukken. Als het venster refresht (auteur koppelen, Pop-up sluiten en weer openen), staat de auteur niet doorstreept.

Surya schreef:

Dat is altijd zo. Daar moet ik nog iets op vinden. Maar het is op dat moment wel doorgegeven aan de moderators hoor

Veter schreef:

Inderdaad, je moet een 3-tal keer geprobeerd hebben om hem te verwijderen. Maar het is mooi geprogrammeerd zodat dezelfde wijzigingen onder 1 linkje staan, en met 1 klik samen goedgekeurd (of afgekeurd) worden. :slight_smile:

Heb ik inderdaad enkele keren geprobeerd. Maar enfin, we zijn weer wat wijzer nietwaar.

Heu, Surya, ben je bezig iets aan het veranderen?

Surya schreef:

Ja, en 't lukt niet :frowning:

Ik kreeg ineens een heleboel auteurs erbij toen ik een strip aan het invoeren was…