Strip paginas: minder talen in weergave

fluiten schreef:

Schitterende toevoeging, beste Surya.

Voske schreef:

Ook :smiley:

i_Kdtje schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Wel, die 150 nu wel, maar wordt voor ongeveer de helft betaald door de Google banners. Een eigen server zit er dus voorlopig niet in, al zou dat de snelheid wel enorm ten goede komen.

op deze site zitten professionele striphandelaars.

betalen zij een bijdrage ?

Iyo74 schreef:

Daar tegenover betaal ik nu €150 per jaar…

Enig idee hoeveel daar bijkomt als je je webspace wil verdubbeld zien?

$tripofiel schreef:

Als er nu 100 leden hier 15€ per jaar betalen ben je toch uit de kosten, indien er dan voor die honderd iets extra wordt gedaan (daar kan eventueel onderhandeld worden in de SSZ of beursen die dan korting geven voor reclame of zo).

Dit moet toch haalbaar zijn, als ik nu 15€ betaal voor de site maar ik krijg op elke beurs (bvb 15/j) 1€ korting dan heb ik mijn 15€ terug, maar is Surya totaal uit de kosten + hebben wij een veel snellere site… dan is iedereen toch tevreden!

Laten we met z’n allen eens brainstormen! Hoe kunnen we het aanpakken…

BVB. een apparte knop (Home/Strips/Auteurs/Recensies/Aangekondigd/Sitenieuws/Links/Forum/Stripbeurzen)
Waar dan de eerstkomende beurs opstaat die korting geeft aan betalende leden van deze site??? Die met behulp van een flyer ofzo aan de kassa kunnen aantonen voor de korting…

Surya schreef:

Geen idee omdat ik nog het oude tarief betaal, als ik upgrade, krijg ik vermoeddelijk de tarieven van de firma die mijn oude hosting heeft opgekocht, en die liggen aanzienlijk hoger.

Er is trouwens een knop “Agenda” in the works :wink:

$tripofiel schreef:

Kunnen we dan niet proberen in contact te komen met verschillende organistaoren van stripbeurzen om dit idee of iets anders te overwegen???

Toch proberen waard… ?(

Surya schreef:

Ik weet al wat ik wil doen voor betalende gebruikers, maar ik heb voor 't moment geen tijd er aan te werken. Ik wil eerst daar voor zorgen voor ik aan bronnen van inkomsten probeer te denken.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Als er nu 100 leden hier 15€ per jaar betalen ben je toch uit de kosten, indien er dan voor die honderd iets extra wordt gedaan (daar kan eventueel onderhandeld worden in de SSZ of beursen die dan korting geven voor reclame of zo).

Wedden dat je d’er geen 100 zal vinden. :rolleyes:

$tripofiel schreef:

Als hetgeen eraan vast hangt de moeite waard is, zal dat geen probleem mogen zijn!

Ik wil er wel tijd insteken om met iets op de proppen te komen, maar dan moeten we toch zeker zijn van ons stuk…

Zal een nieuwe (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=3085) openen om te weten hoeveel er willen betalen?

i_Kdtje schreef:

eigenlijk zouden professionele stripverkopers een mooie duit in het zakje mogen doen. strips kosten alsmaar meer en meer. tenslotte varen zij er het beste bij bij een site als deze. up-to-date, eenvoudige in gebruik en redelijk kompleet..

wat ik al niet heb bijgekocht aan strips sinds ik hier ben terchtgekomen..

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door i_Kdtje
wat ik al niet heb bijgekocht aan strips sinds ik hier ben terchtgekomen..

En ik dan…
Zeker weten dat er zo nog velen zijn!

Veter schreef:

Origineel geplaatst door Iyo74
En ik dan…
Zeker weten dat er zo nog velen zijn!

Ikke! Ikke!

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door Iyo74
En ik dan…
Zeker weten dat er zo nog velen zijn !

Ikke ! Ikke !

En ik ! :stuck_out_tongue:

$tripofiel schreef:

EUHM, euhm, ik ook… 8o

T.I.A schreef:

Hallo en ik dan, mijn vrouw is minder content :smiley:
Nu ik de GN heb ontdekt…

sennim schreef:

Om even terug te komen op het concept hoofdtalen…

Dat NL/FR/E als primaire talen beschouwd worden is logisch en evident…maar ik zou jullie ter overweging willen meegevn om Duits in iedere geval als een semi-primaire taal te beschouwen…

Voor alle duidelijkheid ik stel NIET voor om de weergave aan te passen, die is prima zo, maar het is eerder een gedachte-oefening, een mindset zo je wil…

Er zijn 2 redenen om Duits zo te benaderen:

1. België is officiëel een drietalig land (een feit wat in de rest van de wereld nogal eens vergeten wordt)
  2. Ik weet niet hoe dit voor Vlaanderen is, maar in Nederland is Frans al tijden op zijn retour als tweede buitenlandse taal, die plaats is al lang ingenomen door duits. Duitsland is (een beetje tot mijn verrassing) een behoorlijk groot stripland. Zoals het bij mij werkt, gaat het als volgt (en ik vermoed, mede dankzij internet, in toenemende mate voor anderen):
    Als ik een bepaald album wil hebben dat niet in het Nederlands is verschenen, wat helaas maar al te vaak voorkomt, ga ik in eerste instantie op zoek naar een engelse uitgave, lukt dat niet dan naar een duitse (een behoorlijk hoge slagingskans) en lukt dat niet dan maar in vredesnaam naar een franse…
    Duits is niet echt een favoriete taal van me, maar ik kan in ieder geval de boeken lezen, wat ik niet kan zeggen over frans (ik heb eeen franse taal-kennis van een 2-jarige)..
    Voor mij heeft dit geresulteerd dat het aantal duitse uitgaves in mijn verzameling is toegenomen vaak ten koste van franse…

Hoe werkt dit voor jullie ?

Surya schreef:

Ik vermoed dat dat best werkbaar zal blijven, dus voor mij geen probleem.

Het is echter mijn bedoeling dat een gebruiker zelf in zijn profiel zal kunnen kiezen welke talen standaard getoond worden. Tijd…

Iyo74 schreef:

Het is echter mijn bedoeling dat een gebruiker zelf in zijn profiel zal kunnen kiezen welke talen standaard getoond worden. Tijd…

En misschien ook in welke volgorde? Want Engels komt bij mij heel duidelijk voor bv. Frans. En ik vermoed dat dat voor heel wat comicsverzamelaars het geval is. Ik denk bv. aan Y: The Last Man. Nu staat daar bij de integrale uitgave Frans bovenaan, en daar heb ik eigenlijk geen boodschap aan… Als je ooit eens tijd hebt… :wink:

T.I.A schreef:

Ook bij mij primeert Engels