Reeksen van Talent

Jeanke schreef:

Graag had ik over het volgende een discussie gestart, ik ben eigenlijk benieuwd hoe andere mensen hierover denken. Ik ben een grote fan van verschillende series zoals:

• Trollen van Troy
  • Lanfeust van Troy
  • Lanfeust van de sterren
  • En nog vele anderen

maar er is echter een klein probleempje:
al deze reeksen worden uitgegeven door Talent die deze overgekocht heeft van Soleil, en de meeste mensen zullen wel weten dat Talent problemen heeft met het uitbrengen van zijn reeksen.
Ik vraag mij af of het zo moeilijk is van een planning op te stellen van wat vertaald wordt en wanneer deze verwacht mogen worden.
Op Soleil heb ik een reeks ontdekt van Arleston: Naufrages D’ythaq, op anderhalf jaar tijd zijn er hier nu al 3 van uitgebracht, ik vraag mij nu af of talent deze gaat vertalen of dat ik mijn beste frans (dat al op niets trekt) moet bovenhalen en de franse delen van Soleil moet aanschaffen.

Ik vraag mij nu af hoe de anderen hierover denken, aan jullie nu om te reageren

Surya schreef:

Wel, voor die Troy reeksen hoef je niet te vrezen denk ik, die worden meestal binnen de maand vertaald. Wat andere reeksen betreft is het echter koffiedik kijken. Helaas. Ik denk dat niemand, zelfs Ronny Matton niet, weet wanneer wat zal verschijnen tot een week of 2 voor dat effectief gebeurt. Planning is blijkbaar niet hun beste vak. Ik weet van veel vervolgen die op de planning staan en vaak al vertaald en opgemaakt zijn, en soms zelfs al gedrukt, maar nog niet gebonden of verdeeld. Maar ze komen er dus, je moet alleen soms een paar jaar wachten :wink:

Wat die Naufrages betreft: het ziet er een zeer leuke reeks uit en zou ze graag vertaald zien, maar het blijft afwachten…

Jeanke schreef:

Originally posted by Surya
Ik weet van veel vervolgen die op de planning staan en vaak al vertaald en opgemaakt zijn, en soms zelfs al gedrukt, maar nog niet gebonden of verdeeld.

Over welke reeksen gaat het hier dan?

Surya schreef:

Ondermeer Gorn en Finkel

Jeanke schreef:

Niet echt bepaald mijn genre

Surya schreef:

Gorn is een uitstekende fantasy reeks hoor!

In elk geval ben ik wel blij dat oude reeksen niet vergeten worden, wel jammer dat het zo lang moet duren :frowning:

Jeanke schreef:

Sorry, ik had mij gebaseerd op de covers, ben op www.ventsdouest.com gaan kijken en zag er goed uit. En over het lang duren eer deze vertaald zijn, kan ik maar 1 ding zeggen. Haal uw beste frans boven.

Surya schreef:

Mijn beste Frans beperkt zich tot “wie” en “noon” :stuck_out_tongue:

Jeanke schreef:

Mijn frans is ook niet zo schitterend, maar ik heb mij vorige week het Lanfeust magazine aangeschaft en met de woordenboek erbij gelezen. Natuurlijk doe ik er iets langer over om een bladzijde te ontcijferen, maar dit heeft 2 voordelen:

• Ik oefen mijn frans
  • Ik kan de strips lezen waarop ik al zo lang op zit te wachten

Surya schreef:

Mijn vriendin heeft het ook eens gekocht, en ik heb er stukken uit proberen lezen (zonder woordenboek, dat hebben ze niet op de trein) en ik kon er toch niet echt veel van maken. Wel leuk was dat het de editie was met dat kortverhaal van Steven D’Hondt op scenario van Arleston. Zijn tekeningen zijn fantastisch!

Jeanke schreef:

Enkele dagen geleden heeft mijn broer de coffret (al de 3 delen in een box) van de reeks Naufrages d’ythaq besteld bij onze stripspeciaalzaak. Nu hadden we geluk dat men deze op stock had. Nu ben ik die gisteren gaan afhalen en heb deze vluchtig bekeken.
Op de laatste pagina van deel 3 staat dat de serie geeindigd is.
Dit is nu toch een mooie kans voor Talent om deze 3 strips te vertalen. Ik moet zeggen dat het verhaal er goed uit ziet, om nog maar te zwijgen over de tekeningen. Deze reeks is een juweeltje.

Jeanke schreef:

Enkele feiten i.v.m. de achterblijvende reeksen:

• Luuna:

• Tome 3 - Dans les traces d’Oh-Mah-Ah in het frans uitgekomen op 26 oktober 2004

• Tome 4 – Pok-Ta-Pok in het frans uitgekomen op 25 januari 2006

• Lanfeust van de sterren

• Tome 5 – La Chevauchée des bactéries werd in het frans uitgebracht op 7 december 2005

• In de Lanfeust magazine van deze maand is er een voorpublicatie van het volgende deel: Le Râle du flibustier

calvin schreef:

Ik ben sinds enkele maanden een frequente bezoeker van deze site, maar heb nu ook maar is de moeite genomen om me te registreren.
Ik ontbreek nog twee nummers van lanfeust van troy, namelijk 4 en 8.
Nu heb ik overlaatst nummer 4 in een SSZ zien liggen aan de prijs van 14,95. Nu vroeg ik mij af of dat jullie denken of dat het mogelijk is om dit nummer ergens aan een promotieprijs te vinden? Of dat ik het toch maar beter in die SSZ koop.

Surya schreef:

Lanfeust is een vrij populaire reeks, de kans dat je’m goedkoper vindt is eerder gering denk ik.

Veter schreef:

Ik heb die reeks niet zo lang geleden ontdekt. September vorig jaar heb ik alle albums gevonden in de 2de hands/dumpingbakken aan €4,5 per stuk (SSZ Adhemar). Maar ik kan geluk gehad hebben natuurlijk. (En ik heb het wel over de softcovers van Talent)

Iyo74 schreef:

Het enige dat ik weet is dat ze hoe langer hoe moeilijker te vinden zijn (zeker aan een zacht prijsje). Een vriend van mij ontbrak ook nog 2 nummers, en heeft dan maar beslist ze aan de volle pot te kopen uit schrik ze anders niet meer te vinden.

gorcus schreef:

In een stripwinkel hier in Halle die er mee ophoudt te bestaan verkopen ze sommige HC van Lanfeust en Trollen van Troy aan 5 euro. Er zijn er wel niet veel meer en op is op.

Op eBay kan je volgens mij alle Lanfeust van Troy strips kopen aan 4,50 euro 't stuk. (http://search.stores.benl.ebay.be/adhemarwinkel_lanfeust_W0QQfciZQ2d1QQfclZ4QQfsnZadhemarwinkelQQfsooZ1QQfsopZ1QQsaselZ591528178QQsofpZ0).