Prijzige prijzen

DELGADITO schreef:

Wat mij zeer verbaasd is de gemiddelde inkoopprijs bij sommige stripboeken.
Hierbij neem ik als voorbeeld de serie Quetzalcoatl van Mitton.
De eerste drie delen in softcover zijn bij zo’n 50 a 60 leden in bezit, maar de gemiddelde inkoopprijs ligt op zo’n 60,00 !!! per boek.
Nu neem ik aan dat het merendeel gekocht is voor de normale inkoopprijs van 1997/1998 en dat zal zo’n 8 tot 10,00 gulden zijn geweest?
Na een snelle, misschien iets te snelle, rekensom kom ik op een gemiddelde inkoopprijs van zo’n 160,00 euro per boek(deel 2) als ik ervan uitga dat 30 van de 50 bezitters een “gewone” prijs hebben betaald van zo’n 10,00 euro.
Klopt dit wel?
Of zitten er gesigneerde softcovers bij die men gekocht heeft voor een hogere inkoopprijs en moeten die dan niet apart vermeld worden?

Misschien is het wel een leuk idee om het duurst ingekochte boek op deze site apart te vermelden?

Chris Van de Meerssche schreef:

ik denk veeleer dat er mensen prijzen in gulden en Belgische “frang” hebben ingevoerd in plaats van euro’s.

woelfie schreef:

Ik heb 3000 euro betaald voor mijn gesigneerd exemplaar. Was dat te veel, mischien ? :smiley: :wink:

Grappig dat de gemiddelde prijs van de HC een zesde bedraagt van de SC.

DELGADITO schreef:

Bijzonder dat hierop niet meer gereageerd wordt.
Wellicht een idee om een oproep aan iedereen te doen om hun inkoopprijzen nog eens te controleren?
Misschien heeft een verkopende partij wel een hoge inkoopprijs neergezet om zijn producten lager te verkopen op bijv catawiki?

Surya schreef:

Ik zie dat een bepaalde gebruiker die ons allen wel bekend is vaak hoge prijzen heeft ingevuld. Ik contacteer hem even :slight_smile:

DELGADITO schreef:

Maar als alles afhankelijk is van een persoon, en ik weer hetzelfde rekensommetje erop los laat dan zou dit inhouden dat deze persoon, ons niet allen bekend, want ik ken hem niet, maar liefst een bedrag ingevuld moet hebben van zo’n 2400,00.
Daarbij ga ik ervan uit dat iedereen een normaal bedrag heeft geplaatst van zo’n 10,00.
Het is nu nog vroeg, dus ik kan er naast zitten met mijn rekensom, maar als iemand dit soort bedragen invult dan is het of pesterij, of hij kan niet rekenen(of ik niet) of hij heeft werkelijk heel veel geld betaald en is dan redelijk belazerd, haha. :smiley:

$tripofiel schreef:

2400 BEF zou wel kunnen, niet? :frowning:

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door DELGADITO
Maar als alles afhankelijk is van een persoon, en ik weer hetzelfde rekensommetje erop los laat dan zou dit inhouden dat deze persoon, ons niet allen bekend, want ik ken hem niet, maar liefst een bedrag ingevuld moet hebben van zo’n 2400,00.
Daarbij ga ik ervan uit dat iedereen een normaal bedrag heeft geplaatst van zo’n 10,00.
Het is nu nog vroeg, dus ik kan er naast zitten met mijn rekensom, maar als iemand dit soort bedragen invult dan is het of pesterij, of hij kan niet rekenen(of ik niet) of hij heeft werkelijk heel veel geld betaald en is dan redelijk belazerd, haha. :smiley:

Je hebt het dan nog steeds over Quetzalcoatl, neem ik aan. Dan kan ik je zeggen dat die persoon, die niet bij allen bekend is, geen album van die serie in zijn bezit heeft. 8o
En soms betaal je heel veel geld zonder dat je belazerd bent. Ligt helemaal aan het album. :wink:

DELGADITO schreef:

Dus eigenlijk zeg jij nu dat als iemand 2400,00 voor dit album betaald heeft hij niet belazerd is? euhm, best bijzonder?

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door DELGADITO
Dus eigenlijk zeg jij nu dat als iemand 2400,00 voor dit album betaald heeft hij niet belazerd is? euhm, best bijzonder?

Nee, dat zei ik niet. Als DIT album die prijs opgebracht heeft is dat totaal idioot.
Ik zei dat voor bepaalde (en zeer waarschijnlijk een klein aantal daarvoor in aanmerking komende) albums een grotere prijs wordt betaald zonder dat de koper zich belazerd hoeft te voelen.
En dan praat ik nog helemaal niet over die ongein van Action Comics 1 e.d.
Dat zijn pas prijzen waar iedereen zich belazerd bij zou moeten voelen :smiley: