Vandaag ben ik begonnen met pockets e.d. in te voeren. Met mijn eerste reeks was het al raak X(. De cartoonverzameling “Blut” van ZAK was niet te vinden bij “ZAK” maar onder de B van “BLUT” ?(. Nochtans volgens formaat en inhoud past deze strip duidelijk bij “ZAK”. Want zeg nu eerlijk “ZAK” zegt aan elke stripliefhebber 99% meer dan “BLUT” ?( ?( ?(.
Voor de rest (en ook hier) mijn hoed af voor STRIPINFO. (U moet wel weten dat ik nooit een hoed draag, maar toch) :] :))
Reeksen en one-shots worden op reeksnaam gesorteerd, niet op auteur naam. Als je wil, kan je steeds in de lijst van auteurs op zoek gaan naar Zak (volgens mij staat die bij de Z ;))
Persoonlijk gebruik ik zowiezo liever de zoekfunctie om dingen te vinden
Wel, dat zijn van die gevallen waar de uitgever (of de auteur?) 't nogal lastig maken door niet echt een duidelijke reeksnaam op de albums te plaatsen. Vervelend, want dan moeten wij wat gaan uitzoeken wat de beste manier is. En iedereen denkt daar uiteraard anders over
Maar het is inderdaad de bedoeling dat het binnenkort (welja, binnenkort…) mogelijk zal zijn om aan te geven welke reeksen gerelateerd zijn.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.