Dit zou wel eens een grote concurrent kunnen worden van alle online stripcatalogus. Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar nieuwsgierig als ik ben voor zo een dingen zal dit nog niet lang duren.
Een systeem dat zou werken op basis van de barcode… 8o De toekomst, denk ik.
Ziet er niet slecht uit, maar Nederlandstalige strips zullen wel niet in de database zitten… dus inderdaad een te overwegen toevoeging eens honderden stripverzamelaars hiervan gebruik maken.
Ziet er inderdaad leuk uit.
Lijken voorlopig zelfs helemaal geen strips/comics aanwezig.
Er bestaan trouwens al goede programma’s die gebruik maken van barcode & barcode scanners voor allerlei verzamelingen, voor strips ken ik er echter geen. En deze is (voorlopig toch nog) freeware! En je kan een webcam gebruiken om de barcode in te lezen!
Ik gebruikte bijvoorbeeld ‘DVD Profiler’ om mijn DVD collectie te beheren, ook gratis voor niet-commercieel gebruik. Die zijn echter een tijdje geleden in zee gegaan met een bedrijf en zijn nu betalend. Stond ik daar mooi te blinken met mijn collectie, en al de tijd en werk die ik gestoken had in ook daar dingen te uploaden!
Het staat al op de planning om barcodes in ISBN codes op te nemen voor de strips. Ik vermoed dat het niet moeilijk kan zijn om een toevoeg systeem op basis van de barcode te maken.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.