cuppenh schreef:
Het eerste stukje is simpel.
Tales to Astonish is een aparte reeks, gelijk Tales of Suspense.
Iron Man is een aparte reeks, eveneens Sub-Mariner.
Iron Man & Sub-Mariner is ook een aparte reeks. (Weliswaar één nummer, maar toch)
Incredible Hercules is een aparte reeks (die begint gewoon met nr 113) (Rare jongens, die Armerikanen)
Net als de reeks Captain America zal beginnen met nr 100…
In het algemeen word bij de Hulk uitgegaan dat de eerste 6 en de daaropvolgende serie, beginnend met 102, op elkaar volgen als nummering.
Dus reeks HULK 1,2,3,4,5,6,102,103,104 enz. Ook geen probleem.
Moeilijker is het met het middenstuk. Op een gegeven moment zijn diverse Marvel series gestopt en opnieuw gestart vanaf nr 1. Sommigen hebben zelfs een alterrnatief universumjaar achter de kiezen (1-12) voordat ze alwéér beginnen met een nummer 1.
Tenslotte worden de lopende lagere nummers weer omgezet in de relevante, omgerekende hogere nummers alsof er geen nummerbreuk is geweest.
Het lijkt mij het beste, indien we deze nummers in chronologische volgorde willen voeren, om van voorvoegletters gebruik te maken.
Dus: reeks HULK 1,2,3,4,5,6,102,103,…473,474,A1,A2…A11,B12…B112
dus ook wanneer die ter sprake komt reeks FANTASTIC FOUR 1,2…412,A1…,A12,B1…B46,B47(468 ),..B53(474),B575,B576…
(fictieve issue-nummers hier, die ken ik niet van buiten)
Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is. Eerst de normale reeks, dan de herstart vanaf 1 met 12 nummes, daarna de nieuwe herstart vanaf 1, die dan weer langzaam omgenummerd word naar het hogere getal. Normaal nummer- A nummer, B nummer en indien nodig C en D…
Ëén reeks dus, volgens mij.