De meeste Sin City verhalen zijn eerst in losse verdelen verschenen.
Ik stel dus de volgende herwerking voor:
Sin City (Wreed Vaarwel)
A 1-6 A Dame to Kill for
Int A1 Moordvrouw
B 1-5 The Big Fat Kill
Int B1 Grote Vuile Moord
C 1-6 That Yellow Bastard
Int C1 That Yellow Bastard
D Family Values
E 1-9 Hell and Back
Int E1 Hell & Back
OS 1Babe Wore Red
OS2 Silent Night
OS3 Lost, Lonely…
OS4 Sex & Violence
OS5 Just Another Saturday Night
INT OS Booze BRoads & Bullets
Als iemand dus de nummering van die bundelingen wil veranderen, dan voer ik de losse nummers in.
Dat kan uiteraard geen kwaad. Gewoon even vooraf een melding op 't forum met de reden van de aanpassing is zeker aangeraden voor dit soort aanpassingen.
Voor mij is het in orde
(Juist die INT OS best zetten INT OS1 doordat dit een bundel is (volgens jou) van bepaalde One-Shots en we dan comfort zijn met andere reeksen (je weet nooit dat er nog bundelingen zijn van One-Shots met of zonder bijkomende Issue’s…) daarvan het nummer.
overzichtelijker wordt het er zo natuurlijk niet echt op..
het is waarschijnlijk vloeken in de comicskerk, maar zou het niet ergens logisch zijn om ook nog eens gewoon de (nederlandstalige) tpb’s van 1-7 te nummeren (zoals het was dus maw), dat is tenslotte hoe ze nu in het nederlands uitkomen, of zou dat het gewoon nog onoverzichtelijker maken..?
Origineel geplaatst door sid606
Tot nader order zijn er maar drie vertaald …
maar één zelfs, de rest is nog maar aangekondigd.
edoch gezien hier in principe toch in eerste instantie op de nederlandstalige strip wordt gemikt, en de nederlandstalige nummering ook bij andere vertaalde reeksen als primair wordt behandeld (ook al verschilt die van het origineel…), leek het mij niet onlogisch.
op zich kan het erg eenvoudig: gewoon de nummers van de nederlandstalige uitgaven veranderen naar 1, 2 en 3 (en in de toekomst wsl 4-7). Ze blijven dan verder gelinkt aan de engelstalige uitgaven, ook al zijn die anders genummerd.
Ja, eigenlijk wel.
Ik heb ze een ander voorvoegsel gegeven (NL) en wat meer bij elkaar gezet. Ik denk dat het zo overzichtelijker is.
Ik hoop dat iedereen zich daar kan in vinden.
Origineel geplaatst door Veter
Ja, eigenlijk wel.
Ik heb ze een ander voorvoegsel gegeven (NL) en wat meer bij elkaar gezet. Ik denk dat het zo overzichtelijker is.
Ik hoop dat iedereen zich daar kan in vinden.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.