Lasz schreef:
Hallo allemaal, ik ben László uit Zaandam, Nederland.
Ben nieuw hier, net aangemeld, benieuwd wat dit forum allemaal te bieden heeft…
Ben geen verzamelaar in de zin dat ik strips koop om de collectie compleet te hebben maar als ik een strip leuk vind wil ik meestal wel alle nummer hebben ![]()
Enkele strips die ik heb zijn: Thorgal, Storm, Blanke Lama, Vastenavond van As, Lichten van de Amalou, werk van Bilal, Möbius, Darrow, Akira, Ghost in the Shell, Elfquest en natuurlijk de verplichte Asterix & Obelix, Lucky Luke, Guust Flater en Robbedoes en Kwabbernoot.
Tot zover mijn introductie
Ik had echter ook een vraag: (ik hoop dat dit allemaal in dezelfde post mag, anders: Moderators: => verplaats.)
Enfin, mijn vraag:
Ik loop hier al een tijdje mee rond en dat is het volgende. Toen ik nog een stuk jonger was en op de basisschool zat en regelmatig de lokale bibliotheek frequenteerde (hadden heel veel strips) ben ik een strip tegengekomen.
Probleem is: ik weet niet meer welke dat is. Maar misschien weet iemand hier wel welke ik bedoel?
Het was science fiction en wat er in voorkwam (voor zover ik me kan herinneren) was het volgende:
mannen met raketlaarzen (volgens mij ook een heel pak, met helm) moesten het tegen elkaar opnemen in een soort van boxring, een pit, zeg maar. en als de wedstrijd over was dan werd de pit bekogeld met lege bierblikjes…
Iemand een idee? Misschien is het wel Amerikaans? ik heb verder geen idee.
Ik hoop dat iemand er wat mee kan, het is een van die dingen die in je hoofd blijven zitten waarna je jezelf gaat afvagen of het wel echt is…
Alvast bedankt!