Hallo allemaal, welke strip?

Lasz schreef:

Hallo allemaal, ik ben László uit Zaandam, Nederland.

Ben nieuw hier, net aangemeld, benieuwd wat dit forum allemaal te bieden heeft…

Ben geen verzamelaar in de zin dat ik strips koop om de collectie compleet te hebben maar als ik een strip leuk vind wil ik meestal wel alle nummer hebben :wink:

Enkele strips die ik heb zijn: Thorgal, Storm, Blanke Lama, Vastenavond van As, Lichten van de Amalou, werk van Bilal, Möbius, Darrow, Akira, Ghost in the Shell, Elfquest en natuurlijk de verplichte Asterix & Obelix, Lucky Luke, Guust Flater en Robbedoes en Kwabbernoot.

Tot zover mijn introductie

Ik had echter ook een vraag: (ik hoop dat dit allemaal in dezelfde post mag, anders: Moderators: => verplaats.)

Enfin, mijn vraag:

Ik loop hier al een tijdje mee rond en dat is het volgende. Toen ik nog een stuk jonger was en op de basisschool zat en regelmatig de lokale bibliotheek frequenteerde (hadden heel veel strips) ben ik een strip tegengekomen.

Probleem is: ik weet niet meer welke dat is. Maar misschien weet iemand hier wel welke ik bedoel?

Het was science fiction en wat er in voorkwam (voor zover ik me kan herinneren) was het volgende:

mannen met raketlaarzen (volgens mij ook een heel pak, met helm) moesten het tegen elkaar opnemen in een soort van boxring, een pit, zeg maar. en als de wedstrijd over was dan werd de pit bekogeld met lege bierblikjes…

Iemand een idee? Misschien is het wel Amerikaans? ik heb verder geen idee.

Ik hoop dat iemand er wat mee kan, het is een van die dingen die in je hoofd blijven zitten waarna je jezelf gaat afvagen of het wel echt is…

Alvast bedankt!

Surya schreef:

Dat zegt me echt niets. 't Zal van voor mijn tijd zijn :slight_smile:

Chris Van de Meerssche schreef:

Mij ook niet…

fluiten schreef:

Sorry Lasz, maar ook mij zegt dit niets. Ik vraag eens of de leden van DGR hier iets meer over weten en kom hier hopelijk op terug.

Edit: Blijkbaar heb je die weg zelf al gevonden. :wink:

cuppenh schreef:

Hallo Lasz, welkom.

MIsschien dat het deze strip is geweest: (Super boksers - Uitgaves van deel 1 Super boksers - stripINFO.be)

Dat is de enige die me zo te binnen wil schieten op basis van jouw verhaal.

Lasz schreef:

Hoi allemaal ontzettend bedankt voor al jullie reacties!

Volgens mij is het inderdaad Superboxers

Ik had idd ook even bij DGR een balletje opgegooid en het tweede plaatje was voor mij de doorslag.

Wat leuk zeg ik dacht niet dat ik er ooit nog achter zou komen :smiley:

Iyo74 schreef:

Daarvoor moet je op stripinfo zijn hé!
Welkom op ons forum trouwens!

kaeten schreef:

Dit lijkt verdacht veel op mijn vroegere zaterdagavonden!!! :slight_smile:

woelfie schreef:

cuppenh doet het alweer.
waar haalt hij die boekjes toch ?(

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door woelfie
cuppenh doet het alweer.

Heel gewoontjes uit mijn boekenkast(en) :stuck_out_tongue:

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door cuppenh
cuppenh doet het alweer.

Ja, akkoord, maar hoe vind je dat toch allemaal terug?! Ik zou die boekenkasten van jou toch echt wel eens willen zien…

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Iyo74
cuppenh doet het alweer.

Ja, akkoord, maar hoe vind je dat toch allemaal terug?! Ik zou die boekenkasten van jou toch echt wel eens willen zien…

Volgende samenkomt van het Stripinfoteam bij Cuppenh. Elk brengt 24 streekbieren mee en we voorzien een hotel in de buurt.

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
cuppenh doet het alweer.

Volgende samenkomt van het Stripinfoteam bij Cuppenh. Elk brengt 24 streekbieren mee en we voorzien een hotel in de buurt.

Geïnteresseerden zijn altijd welkom. Echter, hier is alleen maar kraantjeswater om de dorst te lessen, dus die streekbieren zijn nog niet eens zo’n slecht idee. :))

Chris Van de Meerssche schreef:

Geïnteresseerden zijn altijd welkom. Echter, hier is alleen maar kraantjeswater om de dorst te lessen, dus die streekbieren zijn nog niet eens zo’n slecht idee. :))

Is de koelkast vervangen door een stripkast?
:smiley:

Iyo74 schreef:

Dat is nog eens een superidee zie! Ik zou wel liever een paar flessen wijn meebrengen… :wink:
De datum ergens tussen kerst en nieuw?

Surya schreef:

Zoals je kan verwachten, breng ik andere dingen mee :smiley:

$tripofiel schreef:

Dat is nog eens een superidee zie! Ik zou wel liever een paar flessen wijn meebrengen… :wink:
De datum ergens tussen kerst en nieuw?
De kans is groot dat ik hier ook op verschijn en breng dan een paar pakketten (http://www.gruut.be/) mee! :smiley:

witam schreef:

Wel, mijn thuisdorpje is niet zo ver van hoegaarden.. dus de witte? Of ik werk in Leuven.. stella? pfff keuzes.. keuzes..

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Zoals je kan verwachten, breng ik andere dingen mee :smiley:

TOF Surya zorgt voor de hapjes!
:smiley: