Ik ben slechts student en daarom is het massaal aanschaffen van strips voor mij moeilijk haalbaar. Ik leen ze vaak in de bib, maar nu zijn er toch een paar reeksen waarvan ik denk dat het leuk zou zijn om ze ook eens echt in bezit te hebben. Ik wou hier eens horen of er geen mensen zijn die bereid zijn om te verkopen aan zachte prijsjes.
Herinner me nog mijn studententijd waar ik ook slechts een paar reeksen op kot had, als voornaamste toen XIII. Alle sympathie dus voor je vraag, ook al ben ik geen verkoper.
Probeer ook de betere SSZ waar ze tweedehandsspullen verkopen!
Tip: als je beperkt budget hebt koop dan vooral die strips waarvan je denkt dat je ze meermaals zal lezen! en vaak zijn oneshots daar dan ook beter voor, vind ik. Maar das uiteraard persoonlijk hé
Origineel geplaatst door Fumetti
Herinner me nog mijn studententijd waar ik ook slechts een paar reeksen op kot had, als voornaamste toen XIII. Alle sympathie dus voor je vraag, ook al ben ik geen verkoper.
Probeer ook de betere SSZ waar ze tweedehandsspullen verkopen!
Tip: als je beperkt budget hebt koop dan vooral die strips waarvan je denkt dat je ze meermaals zal lezen! en vaak zijn oneshots daar dan ook beter voor, vind ik. Maar das uiteraard persoonlijk hé
Zal inderdaad misschien wat vaker bij de SSZ moeten kijken, maar vindt er toch steeds vooral mijn gading in de nieuwe exemplaren en dan wordt de verleiding groot om me niet meer onder controle te houden
En daarom dat ik nu maar een klein aantal reeksen heb opgesomd. Het zijn degene waarvan ik verwacht dat ik het niet erg zal vinden een tweede keer te lezen. En toeval, XIII stond er ook tussen maar heb ik over het hoofd gezien, haha
Tenslotte nog bedankt voor de tip dat one-shots nog beter zijn om later opnieuw te lezen, maar ik ken nu eenmaal bijna enkel reeksen
Toen ik een paar jaar geleden begon te herstrippen (na bijna kwarteeuw) kocht ik de reeksen die ik kende. Tot ik volgende website ontdekte en me daar ook door liet inspireren. Er was immers zoveel moois verschenen ondertussen en op die manier had je een oordeel van andere liefhebbers http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_GrenzelozeTop500.htm
Toen ik een paar jaar geleden begon te herstrippen (na bijna kwarteeuw) kocht ik de reeksen die ik kende. Tot ik volgende website ontdekte en me daar ook door liet inspireren. Er was immers zoveel moois verschenen ondertussen en op die manier had je een oordeel van andere liefhebbers http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_GrenzelozeTop500.htm
Heb toen ook veel voor mij nieuwe auteurs ontdekt en die hun werk verder geëxploreerd
Bedankt Fumetti, je bent een zeer gewaardeerd forumlid voor mij!
Weer een goede tip, helaas ken ik hem al. Als ik eens niet weet wat lezen neem ik af en toe een kijkje in deze top of de reeksen-top, waar altijd nieuwe ideeën uitkomen Heb er momenteel ongeveer 15 gelezen uit de top 50, maar kan het inderdaad de komende maanden wat opkrikken want het is lang geleden.
welke van de top 50 heb je gelezen?
ik heb de lijsten ook eens voor mezelf op papier gezet om aan te duiden wat ik heb en wat nog niet
Van SSZ lijst;
Chninkel
Thorgal 9
XIII 1
Blacksad 1
Blacksad 2
Largo Winch 1
Murena 1
Thorgal 5
Adelaars van rome 1
Murena 1e cyclus integraal
De Schorpioen 1
De Killer 1
De teenloze adelaar
STRIPINFO lijst;
Chninckel
Blacksad 2
Blacksad 1
Blacksad 3
Thorgal 9
De teenloze adelaar
De Killer 1
XIII 1
Murena 5
Murena 1e cyclus integraal
Blacksad 4
Murena 4
Murena 2
Origineel geplaatst door Iyo74
Ikzelf zou héél erg de volgende lijst willen aanprijzen als héél betrouwbaar wat betreft uitstekende strips:
(http://stripinfo.be/stats.php)
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.