Foute cover?

Iyo74 schreef:

Vandaag heb ik mij nr. 7 van deze reeks aangeschaft. Nu blijkt dat die een andere cover heeft dan deze aanwezig op deze site. De versie hier aanwezig kan ik nergens vinden, zodat ik denk dat het hier om een werkversie gaat. Zeker weten doe ik het niet, vandaar deze (op)roep: HELP!

Ter verduidelijking is hier de cover zoals ik hem heb:

en op stripinfo.be:

Surya schreef:

Hmmm, iemand die meer weet?

simonstrip schreef:

is die verkleurd of is er sprake van een slechte scanner?
houden jullie niet bij wie de scans opstuurd?

Surya schreef:

Het kleuverschil zal aan de scanner liggen, maar het logo ‘Sam’ staat op de ene cover links en op de andere centraal. Het is dus inderdaad een andere uitgave. Maar van wanneer?

Veter schreef:

Neen, je kan niet meer achterhalen wie cover geplaatst heeft.
Maar het is meer dan enkel de kleur hoor Simon. De reekstitel ‘Sam’ staat ook op een andere plaats.
Ik denk eigenlijk dat de versie die er staat inderdaad een voorlopige versie was bij de aankondiging, en dat het uiteindelijk een iets andere versie geworden is. Ik kan in elk geval niets vinden over een andere uitgave…

Surya schreef:

Da’s ook mogelijk

datbenik schreef:

Op de “Zilveren Dolfijn” staat de eerste druk versie van 1996, en daar lijkt deze ook niet op. …

Veter schreef:

Eerste druk staat hier ook, dat is inderdaad een andere. Het gaat hem om de herdruk.

Iyo74 schreef:

Dus blijft de vraag: wat doen we ermee? Vervang ik de aanwezige cover?

Veter schreef:

Ik pleit voor vervangen.

Iyo74 schreef:

Vervangen! Maar ik heb voor alle zekerheid de andere cover bewaard. Je weet maar nooit, nietwaar?!