Dames en heren, het is eindelijk zo ver!
Na maanden van bikkelharde strijd blijven nog slechts twee tekenaars over. Nu eens met de nodige heroïek, dan weer met lepe smiechtenstreken, vochten zij zich een weg door het veld van 128 deelnemers, om het nu in een finale veldslag tegen elkaar op te nemen. Wie van hen mag zich binnenkort de beste tekenaar ter wereld noemen? Wie wint de Plastieken Puntenslijper?
Deze heren vielen laatst af en vervolledigen zo de top-16:
In de linkerhoek de gedoodverfde favoriet: één van de absolute uithangborden van de Frans-Belgische school, met kassuccessen als Guust Flater en de Marsipulami op zijn naam, maar ook het alom door kenners geprezen Zwartkijken. De gevierde Robbedoesauteur, Le Maître de Marcinelle: (André Franquin - Auteur van strips - stripINFO.be)
In de rechterhoek zijn uitdager: de man die Peter Pan verstripte èn co-auteur van het erg populaire Magasin Général. Hij vocht zich meermaals vanuit een verloren positie terug in de wedstrijd, helemaal tot in de finale. Uw handen op elkaar voor The Comeback Kid: (Régis Loisel - Auteur van strips - stripINFO.be)
Voor de finale zit het ietwat anders in elkaar: we spelen niet tot een bepaalde score, maar gedurende exact 72 uren: we beginnen straks (28 oktober) om 20.00u en eindigen zaterdag in prime time om 20.00u. ELKE DAG MAG U 1 MAAL SCOREN (dus eenmaal tussen nu 20.00u en morgen 20.00u, eenmaal tussen donderdag 20.00u en vrijdag 20.00u en een laatste maal tussen vrijdag 20.00u en zaterdag 20.00u). Een geldige stem vergt een afbeelding van de auteur waarvoor je scoort en moet dus vòòr 20.00 binnen zijn om voor een bepaalde dag te tellen.
Origineel geplaatst door $tripofiel
Was me totaal niet opgevallen… 8o
Mij dus wel! Ik zal zeker het nodige weerwerk proberen te geven aan deze flagrante inbreuk op het gelijkheidsbeginsel bij het begin, sorry: vóór het begin van een wedstrijd!
STEM LOISEL mensen! Geef de partijdige organisator van deze wedstrijd lik op stuk!
Origineel geplaatst door Iyo74 Origineel geplaatst door $tripofiel
Was me totaal niet opgevallen… 8o
Mij dus wel! Ik zal zeker het nodige weerwerk proberen te geven aan deze flagrante inbreuk op het gelijkheidsbeginsel bij het begin, sorry: vóór het begin van een wedstrijd!
STEM LOISEL mensen! Geef de partijdige organisator van deze wedstrijd lik op stuk!
VALSCHE AANTIJGINGEN VOORWAAR!
Ik heb deze scenes enkel opgetekend, aan de deelnemer om de juiste conclusies te trekken! Vindt u Franquin een driftkikker omdat hij die brave guust elfjes laat afknallen? Vindt u het niet kunnen dat die gemene kapitein Haak marsipulami’s spiest (een feit dat de ‘super’-moderator duidelijk BEWUST verzwijgt in zijn aanklacht)? Of is u net fan van sterke persoonlijkheden en verdienen die regenboogknuffelende hippiefiguurtjes hun gruwelijke lot gewoonweg?
Ben nog een beetje murw van mn werk (tot 3:30 vanochtend door moeten gaan! :(), dus ik heb geen idee of ik nu nog in de 1e of al in de 2e stemronde zit, maar allicht schiet ik er nu een in voor Loisel: 3-4!
Origineel geplaatst door mi-jah
Ben nog een beetje murw van mn werk (tot 3:30 vanochtend door moeten gaan! :(), dus ik heb geen idee of ik nu nog in de 1e of al in de 2e stemronde zit, maar allicht schiet ik er nu een in voor Loisel: 3-4!
In de EERSTE! Dus stem gerust nog eens binnen een paar uren!
Origineel geplaatst door Iyo74 Origineel geplaatst door mi-jah
In de EERSTE! Dus stem gerust nog eens binnen een paar uren!
Ah, gelukkig!
Ik zal dus na 20:00 zeker weer van me laten horen!
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.