16 gladiatoren strijden nog om de felbegeerde Granieten Geodriehoek. Deze ware helden hebben zich met verve door de voorgaande rondes geworsteld om enkel tot de conclusie te komen dat de echte strijd nog moet beginnen, en wel nu. Geen herkansingen meer, enkel nog gruwelijke gevechten in de laatste rechte lijn richting eeuwige roem. Kill your darlings,scoor doelpunten en post plaatjes.
Nog even kort de algemene spelregels:
-We gaan in 4 knock-outrondes van 128 naar 8 tekenaars
-Daarna volgen twee herkansingsrondes, waar uit iedereen die er tegen één van de 8 overgebleven tekenaars er uit vloog, 8 stuks heropgevist worden
-Daarna gaan we in 4 rondes van 16 naar 1: de winnaar van De Granieten Geodriehoek!
*** Achtste Finale ***
Beginnen met de bovenste openstaande wedstrijd: bvb Tekenaar A vs Tekenaar B
Ieder heeft het recht om per wedstrijd 1 maal te scoren zolang de wedstrijd bezig is. U post dan bvb Tekenaar A - Tekenaar B: 0-1
De tekenaar die eerst 6 punten heeft, gaat door naar de volgende ronde
Bij 5-5 stand, SUDDEN DEATH ! wie het eerste extra punt behaalt, wint!
Zodra een wedstrijd afgelopen is, begint de volgende wedstrijd, in volgorde van onderstaande lijst.
Uderzo (Asterix) vs Bilal (Nikopol, De Slaap van het Monster) 1 - 3
Met alle respect voor Uderzo, maar tegen de tekenstijl en -kwaliteit van Bilal kan hij toch echt niet op…
Ondanks dat ik een groot Franquin-liefhebber ben, vind ik toch dat de man enigszins te mythisch wordt gemaakt…
Hij blijkt een door niet-stripliefhebbers ‘geaccepteerde’ tekenaar, en daarmee ben je dus ineens politiek correct ofzo… X(
Voor mij is Manara echt wel de betere tekenaar!
Ik ben nu bezig met wat plaatjes te uploaden, zo gauw ze er zijn vind je ze hier…
Maar nu eerst: Franquin vs Manara: 2 -1
De plaatjes dan (en nee, niet alleen maar naakte vrouwen!)
Ik vind Manara best een goed tekenaar, maar wat Franquin kan met enkel gebruik van zwart, daar heb ik respect voor, dus toch maar 3 - 1. En dat heeft niets te maken met politieke correctheid, want dat kan me gestolen worden
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.