want als dit zo zit herriner ik me dat dit ook zo het geval id met reeksen zoals punisher, FF,vergelders hulk dat bij sommige albums een nr staat links boven
Ik heb daar geen documentatie over, en ik kan er niet dadelijk iets over vinden.
Nu aanpassen lijkt me gokwerk.
Voorlopig laten staan tot iemand daar meer klaarheid kan in brengen?
Het was even zoeken (een deel van de comics zat in één van die moeilijk bereikbare dozen) maar hier is dan Meer Klaarheid!
De collecties MARVEL HEROES en SPECIAL SERIES van Juniorpress zijn evenbeeldjes van de collectie HIP COMICS van Classics Nederland.
In 1990 groepeerde Juniorpress de reeksen CONAN - PUNISHER - WOLVERINE enerzijds onder MARVEL HEROES en de reeksen VERGELDERS - FANTASTIC FOUR - HULK anderzijds onder SPECIAL SERIES.
(Toen HULK, na vier nummers meegedaan te hebben, werd gestopt is deze titel vervangen door de net gestarte SPIDERMAN)
Schijnbaar was dit niet zo’n succes, want na een tijdje werden de reeksen weer apart voortgezet met doorlopende nummering.
Dit zijn de volgordes van beide collecties:
MARVEL HEROES:
Conan de barbaar SP20
De Punisher 1
Wolverine 1
Conan de barbaar SP21
De Punisher 2
Wolverine 2
Conan de barbaar SP22
De Punisher 3
Wolverine 3
Conan de barbaar SP23
De Punisher 4
Wolverine 4
Conan de barbaar SP24
De Punisher 5
Wolverine 5
De Punisher 6
Wolverine 6
De Punisher 7
Wolverine 7
De Punisher 8
Wolverine 8
SPECIAL SERIES:
Vergelders SP29
Fantastic Four SP29
De Hulk SP29
Vergelders SP30
Fantastic Four SP30
De Hulk SP30
Vergelders SP31
Fantastic Four SP31
De Hulk SP31
Vergelders SP32
Fantastic Four SP32
De Hulk SP32
Vergelders SP33
Fantastic Four SP33
Spiderman SP1
Fantastic Four SP34
Vergelders SP34
Spiderman SP2
Vergelders SP35
Fantastic Four SP35
Spiderman SP3
Vergelders SP36
Fantastic Four SP36
Spiderman SP4
Zo, nu hoeft de moderator alleen nog maar bij de genoemde titels de collectie naam en volgnummer toe te voegen…
Over de collectie SATELLIET: weet ik weinig te zeggen, ik heb geen GI Joe of Robocop in mijn verzameling (Ja, ik kan niet ALLES kopen ;( ) Maar zo te zien is het analoog aan de andere twee collecties daar deze uitgaven ook van Juniorpress zijn en lopen van 1990-1991. Hier zal ook zo’n drietal(?) onder een collectienaam gehangen zijn. Deze genoemde nummers zouden dus al aangepast kunnen worden. Helaas zal iemand anders… HEEEE, wacht even, in MATLA 9 staat een reeks SATELLIET met een deel van de gegevens…!
Dan is dat aangevuld en aangepast als volgt:
collectie SATELLIET:
G.I. Joe Speciale Opdracht 14
Transformers 23
G.I. Joe Speciale Opdracht 15
Transformers 24
G.I. Joe Speciale Opdracht 16
Transformers 25
G.I. Joe Speciale Opdracht 17
Transformers 26
G.I. Joe Speciale Opdracht 18
Transformers 27
G.I. Joe Speciale Opdracht 19
Transformers 28
Robocop 1
Transformers 29
Robocop 2
Transformers 30
Robocop 3
Transformers 31
Robocop 4
Transformers 32
En hiermee zijn we aan het einde van het bericht en is Meer Klaarheid ten einde. :))
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.