Origineel geplaatst door the pope Origineel geplaatst door Surya
Omdat reeksen die eenmaal in de lijst voorkomen, er niet meer uit gaan.
volgens mij staat Mister O nog maar heel recent in de lijst hoor
Pfff, ik moet ook elk detail uitleggen he
Niet zo lang geleden is er wat mis gelopen met die rankings, dus moest ik ze opnieuw laten berekenen. En ik wou voorkomen dat reeksen die er vroeger in stonden er niet meer zouden in staan. Dus heb ik tijdelijk de parameter terug op 8 gezet.
En die persoonlijke lijstjes staan al lang op de planning
Origineel geplaatst door the pope
Qua verre toekomst misschien eens denken aan lijstjes die de gebruikers zelf kunnen genereren op basis van zelf gekozen parameters, dan zijt ge helemaal van ons gezaag af (en vinden we wel iets nieuws)
blijft enkel nog de vraag of Mister O en Mister I geen twee albums van dezelfde reeks zijn :duiktineenhoekjesmiley:
LOL!
Ben het met je eens, zou misschien de ‘Mister’ reeks moeten heten?
Alleen heb ik geen idee of er nog misters bij gaan komen… ?(
Ik vermoed (en hoop) van niet, Trondheim heeft genoeg originaliteit in zijn kleine pinkje om één goede vondst niet te moeten blijven uitmelken.
Uiteindelijk was Mister O vooral geniaal door het toch wel redelijk atypische concept, Mister I vond ik er eigenlijk al te veel aan (hoewel bij momenten ook nog best hilarisch)
Voor mij hoeft het ook niet persé, maar ik zou 'm wel in huis halen!
Mister I vond ik, als ik me goed herinner, nog net wat beter dan Mister O, ook al had ik Mister O eerder, en vond ik dat al geniaal!
Zal ze nog eens herlezen voor definitieve mening…
Origineel geplaatst door the pope Origineel geplaatst door Centauri167 Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat een bijkomende reden is: zo vallen die one shots wat beter op. Als je alle reeksen die je reeds gekocht hebt uit hebt, en je gaat op zoek naar iets nieuw, zal je eerder naar “beste reeksen” dan naar “beste strips” kijken. Je wil immers een reeks beginnen die helemaal de moeite is. Als de one shots er niet tussen staan, zouden, ze denk ik, wat verdrinken tussen alle strips die wel tot een reeks behoren.
Ik zie je punt, maar de ideale oplossing zou daarvoor dan misschien zijn de categorie: " Beste One-shot ."
Want, als je dan inderdaad naar de “beste reeksen” gaat om een nieuwe te beginnen, dan gaan al die ?reeksen? met maar 1 uitgave ( en geen verdere delen in voorbereiding ) ook snel frustreren.
een puik idee, me dunkt. Zal er wel even werk gemaakt moeten worden van een eenduidige definitie van ‘reeks’ en ‘one-shot’, maar daar komen we volgens mij wel uit.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.