bizar, inderdaad
Het grappige is dat dat bij alle uitgaven staat dus wie de alternatieve uitgaven heeft ingevoerd, heeft gewoon alle auteurs gecopieerd.
Ofwel was dat initeel een andere functie, en is bij het hernoemen naar “Dan (niet gebruiken aub)” die blijven staan bij Stalner.
Ja, die “dank aan” is flauwe kul. Dat is zelfs gewoon geen “functie”: wat heeft die persoon gedaan aan de strip → hij/zij wordt bedankt.
Gekoppeld aan die “functie” heb ik ooit als “auteur” toch een 20-25 keer “mijn echtgenote” verwijderd. Ook meerdere keren gepasseerd: “mijn kinderen”, “mijn ouders”, “mijn zoon” “mijn dochter”, massa’s nietszeggende initialen… En ik herinner me ook nog de “auteurs”: “de keizer van China”, “de zon”, “Hirohito”, “de boeddha”, …
Ik heb dan op een bepaald moment “niet gebruiken” toegevoegd, en dan is het toevoegen van die zogenaamde auteurs toch stilgevallen.
De functie had nooit aangemaakt mogen worden. We kunnen die dan echter niet meer verwijderen. Surya zal dat ooit eens moeten opkuisen rechtstreeks in de databank.
Maar mocht je er nog ergens toevallig tegenkomen waar die “functie” wel gebruikt is, aarzel dan niet om die daar te verwijderen.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.