Ik neem aan dat er geen mogelijkheid is om artiesten die alleen tekeningen in potlood (pencilling) zetten als medewerker aan een bepaald album op te geven.
ik heb zojuist Spirit Jam van Will Eisner toegevoegd en de volgende jongens hebben daar middels potlood tekeningen aan meegewerkt, die ik niet kon vermelden:
Frank Miller
-Jim Engel
-Bill Sienkiewicz
-Bob Wiacek
-Brent Anderson
-Brian Bolland
-John Byrne
-Joe Staton
Je ziet niet de minsten, maar geen mogelijkheid, denk ik, om ze de credits te geven die ze verdienen.
Alle tekeningen (de meeste) beginnen als potloodtekeningen:
Pencils = Tekeningen
Inkting = Inking
Finishing = Inkting
In de Engelse comics is het nogal gebruikelijk dat de potloodtekeningen en de inkting door verschillende mensen gedaan wordt.
Je kan ze dus perfect de credits geven die ze verdienen, alle functies zijn aanwezig!
En voor writer/story e.d gebruiken we “Scenario” en niét “Verhaal”.
“Verhaal” is eigenlijk een uitweg als er een duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen het scenario en de originele verhaalschrijver.
Misschien kan je die bij (Spirit Jam 1 Spirit Jam - stripINFO.be) nog even aanpassen dan (via “Aanpassen” → “Auteurs aanpassen”)? Dank bij voorbaat!
Origineel geplaatst door Veter
En voor writer/story e.d gebruiken we “Scenario” en niét “Verhaal”.
“Verhaal” is eigenlijk een uitweg als er een duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen het scenario en de originele verhaalschrijver.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.