De Limburgse versie van Asterix en de ronde van Gallia, 'ne Gansen toer, staat (Asterix - Uitgaves van deel 5 'ne gansen toer... - stripINFO.be) vermeld als softcover. Op zijn minst is er óók een hardcoveruitgave - die heb ik hier in mijn handen - maar misschien is er een foutje gemaakt bij het invoeren en is de HC de enige versie die er is?
In principe gebruiken we het standaard Nederlands hoofdlettergebruik, maar hoe dat dan hier zit met dit dialectzinnetje?
We gaan in elk geval niet de covers volgen waar soms alles in kleine letter staat, soms alles in kapitalen, soms in mengvorm, soms in sierletters…
Maar omwille van het twijfelgeval hier zal ik het aanpassen.
Maar dan moeten we wel even opletten dat de (Asterix - Uitgaves van deel 5 Asterix en de ronde van Gallia - stripINFO.be) zonder ‘en’ en de volgende drukken met ‘en’ zijn. (misschien zijn er meer, in de snelheid niet gezien)
Dus, wij moderatoren, even opletten bij het opkuisen…
Het blijft toch 'ne gansen toer…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.