Mooi, zo !
Een kleine opmerking: als je de lijst vraagt uit de collectie, krijg je wel de volledige lijst te zien, ook die strips die op je verlanglijst staan. Is dat de bedoeling? Ik zou liever een lijst hebben van dingen die ik in mijn eigen collectie kan controleren.
Rechts boven kan je selecteren om enkel de strips uit je eigen collectie te tonen (“Enkel strips in mijn collectie tonen”). Maar daar zitten (voorlopig?) ook de albums uit je wenslijst tussen.
Origineel geplaatst door woelfie
Een kleine opmerking: als je de lijst vraagt uit de collectie, krijg je wel de volledige lijst te zien, ook die strips die op je verlanglijst staan. Is dat de bedoeling? Ik zou liever een lijst hebben van dingen die ik in mijn eigen collectie kan controleren.
Ik weet het, dat was inderdaad de opzet. Als iedereen liever enkel dingen heeft die ‘in bezit’ zijn, zal ik dat aanpassen, no biggie!
Origineel geplaatst door $tripofiel
Zo snel hoefde het ook weeral niet, hoor!!! 8o
opletten, soms zit er in de verzamelbox een extra boekje, je kan dus niet zomaar de pagina’s van afzonderlijke strips die al op de site staan optellen.
Voorbeeld: alim de leerlooier, waarbij een extra boek zat in de luxeversie, maar niet in de gewone box.
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb het aangepast zodat enkel strips die in je bezit zijn getoond worden als je “Enkel strips in mijn collectie tonen” kiest
Even een vraagje : is het mogelijk om ook zo’n knop te maken bij “Strips met ontbrekende cover”
Net gemerkt dat als ik die lijst opvraag, ze niet alfabetisch gerangschikt staat.
En met 50 pagina’s ontbrekende gegevens zou dat wel handig zij als ik een hele reeks na elkaar wil doen.
(bijna drie jaar na datum nog eens opnieuw oprakelen)
De lijst van strips met ontbrekende gegevens is ondertussen al een flinke klepper. Persoonlijk laat ik ook liever een veld leeg dan verkeerd in te vullen (bijvoorbeeld met het aantal pagina’s van manga).
Er is al opgeworpen om sorteeropties toe te voegen, maar kan er eventueel ook een filter geplaatst worden, zodat je kan kiezen om enkel die strips te tonen met bv. ontbrekende barcode, of jaartal.
In dezelfde aard, analoog aan “ontbrekende cover”, misschien ook een filter “ontbrekende backcovers” en “ontbrekende grote covers” (welke strips in mijn collectie moet ik nog eens scannen).
Allemaal uitstekende ideeën. Ik hoop er ooit tijd voor te hebben
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste 2 maand wel wat werk heb kunnen verrichten in de achterliggende code. Er is dus vooruitgang, zij het niet aan dit item. Geduld graag. Ik weet het, ik zou ook willen dat ik er veel meer tijd voor had!
Fundraising overwegen? Uitgeverijen laten betalen? Uiteindelijk is het ook voor hen een meerwaarde. Nadeel is dat je uiteraard je onafhankelijkheid dreigt te verliezen…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.