Strips in het buitenland

aue schreef:

Weet er iemand of er duitse stripuitgeverijen bestaan of bijvoorbeeld luxemburgse uitgeverijen?

Surya schreef:

Er wordt behoorlijk wat van de strips die wij kennen ook in het Duits vertaald, door vertaaluitgeverijën. Wat Limburg betreft, heb ik geen idee.

Veter schreef:

(Comics) is in elk geval een bekende Duitse.

Alles Gute Verlag lijkt ook nogal wat bekende titels uit te geven. Maar vond niet dadelijk een website

en hier een hele hoop uitgeverijen (“Verlag”) op een rijtje (trage site): Der Sammler

.

aue schreef:

Zij vertalen ook van het frans. Het is niet zo dat ze eigen werk publiceren?

Veter schreef:

Ah, daar heb ik niet op gelet. Het zal wel hoofdzakelijk vertaalwerk zijn.
Er is in Duitsland niet zo’n striptraditie als in België en Frankrijk.
Maar er zal nu allicht toch wel werk van Duitse bodem tussenzitten.

— Edit—

1ste pagina bij Carlsen toonde al Duitstalig werk. Zelfs van een vrouw!! :slight_smile:

Hier meer van haar: http://www.carlsen.de/web/graphicnovel/person?id=30046

ignoramus schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Er wordt behoorlijk wat van de strips die wij kennen ook in het Duits vertaald, door vertaaluitgeverijën. Wat** Limburg** betreft, heb ik geen idee.

bwaah, hier in limburg is er toch ook wel een en ander te verkrijgen hoor ! :smiley:

Surya schreef:

't Was nog vroeg :stuck_out_tongue:

Mens schreef:

Daar plaatsen ze gewoon wat meer plaatjes in de albums. Want als ze even traag lezen als ze praten… :smiley:

Volgens een Engelse kennis van mij is in Engeland de gewone strip weinig tot niet bekend. Enkel volwassen personen kopen er nog eens een strip, maar de jeugd heeft er totaal geen interesse in enkel de comics verkopen er nog wat.

Veter schreef:

Engeland heeft ook geen traditie in de ‘Europese’ strip, en het is daar nooit van de grond gekomen denk ik.
Je moest altijd al zoeken naar een strip, om dan een Kuifje of een Asterix te vinden, en nu misschien ook al een Suske en Wiske? :frowning:

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Veter

Bij het herlezen van (Titanic stripmagazine INT 4 Nummer 4 - stripINFO.be) kwam ik in dit verband toevallig de naam van (Matthias Schultheiss - Auteur van strips - stripINFO.be) tegen: “Er is maar een handjevol striptekenaars in Duitsland. Een van de weinigen die internationaal succes heeft weten te krijgen is Matthias Schultheiss.”

In het bundel vind je het - overigens uitstekende ! - kortverhaal “Lokaas” van zijn hand. Hij tekende ook de cover van Titanic nr. 16 (dit is eveneens de voorplaat van (Titanic stripmagazine INT 4 Nummer 4 - stripINFO.be)).

Ruud Loman schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Ah, daar heb ik niet op gelet. Het zal wel hoofdzakelijk vertaalwerk zijn.
Maar er zal nu allicht toch wel werk van Duitse bodem tussenzitten.

Wat dacht je van Wilhelm Busch, geboren in 1832. Een van de eerste striptekenaars, denk ik. Of kent iemand nog oudere?

Ik heb hier een aantal boeken van, die ook al tientallen malen zijn herdrukt. Als ik ze kan vinden, zet ik ze meteen op de site!