Even een vraagje: kunnen we weer toevoegingen plaatsen ? Alles lijkt nu weer normaal en indien dit nog niet mogelijk is kan er dan iets beter gecommuniceerd worden naar iedereen?
groet,
Er is nog niets gewijzigd, er is dus voorlopig ook niets om over te communiceren.
Bij momenten lijkt de site wel redelijk te werken, en andere momenten is het gewoon onwerkbaar.
Ik zit amper 5 minuten op de site en ben al 7 keer de verbinding kwijt (lege pagina’s, “niet ingelogd”, …), ook dit bericht heb ik 2 keer moeten herschrijven omdat het niet geplaatst werd (“niet ingelogd”)
Als de site weer normaal werkt zal daar zeker (met gejuich!!) over gecommuniceerd worden!
Tot dan, graag zo weinig mogelijk aanvullen en/of aanpassen!
Bij mij lijkt het prima te werken, maar misschien ben ik voorbarig!?
Kan gerust mijn collectie raadplegen (sinds gisteren) en ik bleef telkens ingelogd ook als ik naar volgende pagina ging wat vorige week niet het geval was …
Dat betekent enkel dat je een gelukkig moment had!
De site werkt nog steeds even problematisch als ervoor!
Ik heb vandaag al een paar keer 15 of 20 minuten kunnen doorwerken zonder problemen, maar ik ben ook al vele, vele tientallen keren (!!!) de verbinding kwijtgespeeld!
We laten het weten als er echt (!!) verandering is!
Ik kreeg zojuist bericht van de technische mensen dat een belangrijke wijziging is volbracht. De hele site (programmatuur én database) draait nu op een serversysteem dat door hen goed is te beheren. Nu maar duimen dat de oude problemen zich niet vlug weer gaan voordoen. De eerste ‘testrun’ lijkt prima!
Origineel geplaatst door Wijnand
Tot nu toe alles goed maar ik heb wel de indruk dat de site trager werkt.
Ik heb ook die indruk, maar denk dat het sneller is om niets op te halen (meestal kreeg je INSTANT niks) dan om het wel op te halen. Ik ben nu gelukkiger.
En ik ben zeer blij dat er slimme koppen stripliefhebbers zijn om dit allemaal te realiseren, te sponseren en te modereren/aanvullen. DANK hiervoor. (Iets meer communicatie zou nog beter zijn)
ondertussen weet ik wel zeker dat het trager is, maar het is doenbaar.
Update : Intussen lijkt het me dat alles evengoed is als vroeger, het loopt “lekker”. Als het eens wat trager is is dit waarschijnlijk door de toevloed van bezoekers op dat moment?, of omdat men nog bezig was.
Nogmaals Dank
Ja, inderdaad. Het lijkt vlotter te gaan. En ik wil er nog even op wijzen dat deze site een bijzonder grote impact heeft. Ik registreer sinds 2008 al mijn strips met aankoopdatum, -lokatie, bedrag en de punten die ik geef. Zeer waardevol om te gebruiken. Ik heb een tijdje geleden de hele collectie ook eens afgeprint omdat het een kleine (eerstewereld) ramp zou zijn als ik alle info zou verliezen.
Maar ook van mij een grote hulde aan de mensen die de site beheren, updaten en ons het genoegen verschaffen om onze collectie op een dergelijke manier te kunnen blijven beheren.
Veter en ik bespraken laatst de snelheid van de website…
Ik weet dat het megaveel drukker is geworden op de website. Het is me nog niet duidelijk waarom, maar het lijkt tijdelijk te zijn geweest. AI helpt me bij het lezen van de statistieken en legt uit dat deze (tijdelijke) drukte bewust wordt gestuurd door Google om te zien of de uitgebreide website echt wel al die drukte aan kan. Het aantal bezoekers zal binnenkort rap afnemen (is al begonnen), maar er blijven dan toch altijd bezoekers langer hangen.
December 2024 (net overgezet op een volledig andere server) hadden we 2.000 bezoekers per dag. Lees in de stukjes hierboven de blijdschap (hij doet het weer) en de treurnis (wat is ie langzaam) uit die tijd. Wel een luxe om nu zo uitgebreid statistieken in te kunnen zien.
De eerste twee weken in december dit jaar waren er minstens 120.000 bezoekers per dag (totaal in dec 2025: 1.580.651 unieke bezoekers, 7 miljoen pagina’s).
En dan komt de verbazing: de site lijkt -ondanks de drukte- sneller dan ooit. De idioot drukke periodes (juni, november, begin december dit jaar) hebben zich absoluut niet hard laten gelden: Veter en ik waren zeer positief over de performance.
Voor ons allen: de beste wensen! Veel plezier met stripINFO.be!
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.