Ontbrekende strips.

Deecee1 schreef:

Tijdens de paasvakantie ( wat moest een mens anders ook doen ?) heb ik mijn stripcollectie ingegeven ( zo’n 1500 ex.) - maar sommige vond ik niet direct terug. Soms moet je wel eens wat zoeken, vb. " Postzegels verzamelen met Suske en wiske" bleek te vinden in de rubriek kortverhalen onder de titel " De Macabere Macralles".

Hierbij geef ik nog enkele titels die ik niet direct terugvind en waarvan ik niet weet of ze reeds " ergens" al geplaatst zijn en ik durf ( als nieuweling) ook niet meteen de boel aan te vullen.

Suske en Wiske 60 jaar ( met o.m. het verhaal : Het Mopperende masker).
Plezier met Suske en Wiske( uitg. 1983 - Standaard uitg. - met de verhalen Suske en wiske : Sprookjesnacht aan zee / Detective Perkins ( = Biggles) : Barracuda schaakmat / Bessy : De Zwarte Prins / en nog wat spelletjes en puzzels).
Super Vakantiestrips ( uitg. 1996 - Standaard Uitgeverij met Suske en Wiske : De Witte Gems / Prinske / Robert en Bertrand : De Hel van Solferino /Julie, Klaartje, Cécile /Sam / Biebel / Robin Hoed / Dommel / Kiekeboe : Het Witte Bloed / Bollie en Billie / Rik Ringers : De Spookmoordenaar).
Brugge-de-Stille ( uitg. 1990 - Himalaya in de reeks : Geheimzinnige steden n°1) ( auteurs : Sels - Rodenbach) - mooie uitgave.
Het grote witte hert - van Philippe Glogowski - uitg . Van Ther -1998 ( zat samen met andere uitgave).

Weet iemand of die ergens al opgenomen zijn? dank u. :wink:

Veter schreef:

Normaal gezien zou je met de zoekfunctie alles wat aanwezig is, moeten kunnen terugvinden. Eventueel eens zoeken met verschillende trefwoorden, of op auteur (als het geen verzamelalbum is zoals die Vakantiestrips e.d.)
Postzegels verzamelen had je moeten kunnen terugvinden, maar stond inderdaad onder andere titel. Die heb ik intussen aangepast.
Er is een aparte reeks Plezier met Suske en Wiske, maar jouw album staat daar blijkbaar ook nog niet bij.
En de rest zit, denk ik, ook nog niet in de database.

Veter schreef:

Je kan altijd zelf ontbrekende uitgaven toevoegen natuulijk. :slight_smile:

Ik heb er intussen zelf al enkele toegevoegd.
(Suske en Wiske (Non-Fictie) 10 60 jaar! - stripINFO.be) is ook bij de kortverhalen terechtgekomen, hoewel ik wel twijfel of die daar wel thuishoort, ik vond niet dadelijk een betere plaats
(Geheimzinnige steden - Uitgaves van deel 1 Brugge-de-stille - stripINFO.be)
(Het grote witte hert - Uitgaves van deel 1 De legende van Sint Hubert - stripINFO.be)

Deecee1 schreef:

Bedankt alvast - ik zoek ook nog naar " Marc Sleen 80 de enige echte" met o.m. het verhaal " De verwenen Nero".

Veter schreef:

Die (Marc Sleen 80 1 De enige echte - stripINFO.be)

Hermann schreef:

Hoe kan ik jullie het beste covers doorsturen die nog niet op jullie site staan .Heb geen scanner.

Veter schreef:

Een foto is mijns inziens niet echt aangewezen. Het is zeer moeilijk om lichtomstandigheden te creëren zodat kleuren en diepte van een foto ook maar in de buurt komen van een scan. En dan moet je ook nog mooi loodrecht kunnen fotograferen om perspectiefvervorming te vermijden…
We zullen moeten wachten tot iemand je eens een mooi cadeau doet. :slight_smile:
Of tot iemand anders ze op de site zet?

Hermann schreef:

Heb mijn scanner weg gedaan omdat ik hem niet meer gebruikte zal een vriend vragen om ze te scannen zodat ik ze toch kan doorsturen

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door Hermann
Heb mijn scanner weg gedaan omdat ik hem niet meer gebruikte zal een vriend vragen om ze te scannen zodat ik ze toch kan doorsturen

Leuk! We kijken er naar uit…

Hermann schreef:

Deze strips vind ik niet terug het gaat over Wonderland half 4 production nml

Schipbreuken van Ferry
Pipo van Walthéry
Een broek vol legende van Di Sano
De toverprins en co van Di Sano
Mijn Volk van Ersel

Veter schreef:

Ik heb er enkele toegevoegd.

Hermann schreef:

Thx