Ik herinner me dat er ergens al eens een vraag opgedoken is over die vreemde nummering, maar er is toen ook geen antwoord gekomen.
Ik ken de reeks niet, maar als de ruggen (en ook de titellijsten op de achterzijde) duidelijk een andere nummering volgen, gaan we ze beter hernummeren.
ik denk dat het een soort parallelreeksen zijn binnen 1 reeks, die dan uiteindelijk samenkomen, als ik met goed de ‘stamboom’ herinner op een van de eerste platen van de strip (of de achterkant).
Dat staat inderdaad op de achterkant, maar op de ruggen zijn deze allemaal genummerd van 1 tem 14.
Wat wel verschil is dat het eerste album een gele kleur heeft op de rug, de andere blauw en rood van de twee verschillende verhaallijnen en dan uiteindelijk weer samenkomen in de gele kleur (denk ik want laatste twee albums heb ik nog niet)!
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.