Nieuwe reeks toevoegen aan de database

FireHead schreef:

Hallo allen,

Ik zou graag een reeks toevoegen aan de database daar niet aanwezig.

Gaat over Le Dieux Jaloux/La Saga d’Alandor.

Hoe kan ik deze volledig toevoegen want momenteel vraagt de website om een reeks in te vullen , maar deze is nog niet gekend bij jullie dus kan ik de strips niet aanmaken op jullie website.

Groeten,
Fabian

Striphens schreef:

OK Fabian, veel succes!

Zorg er voor dat je de basisgegevens (auteurs (scenario/tekeningen) en uitgever) al in de database kunt vinden, voeg auteurs anders eerst toe en meld de nog onbekende uitgeverij in het forum. Het is ook fraai als je scans van de cover hebt klaarliggen.

Ik beschrijf hier de schermen zoals ze verschijnen op een wat groter scherm (PC of tablet): op een klein scherm (van een mobieltje) zien de menus er echt anders uit.

In de blauwe balk onder het stripINFO.be logo vind je “Gegevens toevoegen”: de eerste optie hierin is “Reeks toevoegen”. Let er op dat je de taal KIEST uit het lijstje dat je ziet nadat je de eerste 3 letters van de taal hebt ingevoerd.
DIRECT daarna kun je verder: na het toevoegen van de reeks krijg je daar de optie “Gelieve nu strips aan deze reeks toe te voegen”. Daar kun je -in een serietje schermen- alle gegevens van je nieuw toe te voegen boeken kwijt. Vergeet daar niet om de auteurs te koppelen!

De MODs checken (best wel nauwkeurig!) jouw opgave en indien goedbevonden wordt jouw bijdrage opgenomen in de database. Daarna zou je het boekje als “in_bezit” in jouw verzameling kunnen opnemen.

woelfie schreef:

We zijn aan het werken aan een handleiding om in detail en met screenshots nog meer info te geven hoe je albums kan toevoegen.
Maar omdat het technisch gezien nogal moeilijk is dit deftig te publiceren, zoeken we nog naar een goede oplossing.
Maar alvast bedantk voor de moeite.