Bij de supermarkten van Dirk vd Broek (in Nederland) zijn in de week van 6 tm 12 april
de Lecturama boeken van Suske en Wiske te koop voor 4.99 euro per deel.
Keuze uit 19 boeken
Nooit begrepen waarom die lecturama uitgaves ( van deze en andere reeksen), die kwalitatief toch helemaal niet slecht zijn, zo negatief bekeken worden door de “echte” verzamelaars, en bijgevolg nauwelijks iets waard zijn, terwijl de andere integrales qua prijs hoge toppen scheren.
Ik vind toch dat het afhangd van persoon tot persoon, als je iets tof vind koop je het onafhankelijk dat er nu 100 ex of 10000 ex van gedrukt zijn, of niet soms ?(
Ik denk dat Surya bedoelt dat albums met grote oplages geen financiële meerwaarde hebben, daar ze steeds vlot te krijgen zijn. Dat het nog steeds goede albums kunnen zijn, staat buiten kijf (kijk maar naar alle goede Talents die voor 2 over de toonbank zijn gegaan ).
Origineel geplaatst door ignoramus
Nooit begrepen waarom die lecturama uitgaves ( van deze en andere reeksen), die kwalitatief toch helemaal niet slecht zijn, zo negatief bekeken worden door de “echte” verzamelaars, en bijgevolg nauwelijks iets waard zijn, terwijl de andere integrales qua prijs hoge toppen scheren.
ikzelf lees ze gewoon niet graag op die manier .
vindt het beetje te dik om als gewone strip te lezen.
klinkt misschien wat raar , maarja k’zit nu eenmaal zo in elkaar hé.
(misschien omdat we vroeger op school ook altijd dikke boeken moesten lezen)
Bedankt voor de tip! Heb vandaag het deel met De gekke gokker, De bokkerijders, De ringelingschat en Bibbergoud in mijn boodschappenmandje kunnen gooien. Helaas stonden er (nog?) maar een paar verschillende delen, waarvan de rest niet interessant voor me was. (Als niet minstens twee van de vier albums in zo’n boek van Vandersteen zelf zijn, zeg ik: laat maar…)
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.