Kuifje wordt verfilmd

Herbert schreef:

Regisseurs Peter Jackson (van “Lord of the Rings”) en Steven Spielberg (van je weet wel, en ja, die ook) gaan samenwerken om maar liefst drie avonturen van Kuifje te verfilmen.

Alleen … ze weten nog niet precies welke albums ze hiervoor zullen uikiezen …

Welke drie avonturen wil jij graag verfilmd zien door deze heren ?

Mijn top drie :

1. Raket naar de maan + Mannen op de maan
  2. De zeven kristallen bollen + De Zonnetempel
  3. Kuifje in Tibet

Surya schreef:

Kuifje in Congo, al is het maar omdat hij zo politiek incorrect is :smiley: Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

Verder ben ik helemaal geen Kuifje fan, dus kan het me niet veel schelen.
Eigenlijk vind ik het jammer dat ze voor Kuifje gekozen hebben. Obvious: hij is overal bekend. Maar hij is ook verouderd en achterhaald, en in dat opzicht zijn er veel meer strips die volgens mij meer verdienen verfilmd te worden door mensen die iets weten van film maken.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Kuifje in Congo, al is het maar omdat hij zo politiek incorrect is :smiley: Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

En neem dan maar “Kuifje in de Sovjetunie” erbij.

Och, voor mij hoeft al deze heisa niet. Ik ben nooit zo een Kuifje liefhebber geweest. Maar dankzij Hergé zijn er wel een resem tekenaars die het daglicht hebben gezien en die wel mijn voorkeur wegdragen.

Dus toch een beetje dank aan die man. :]

Surya schreef:

Het valt niet te ontkennen dat hij veel betekend heeft voor de stripwereld, maar dat wil niet zeggen dat zijn werk tijdloos is, als je het mij vraagt.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Het valt niet te ontkennen dat hij veel betekend heeft voor de stripwereld, maar dat wil niet zeggen dat zijn werk tijdloos is, als je het mij vraagt.

2

Herbert schreef:

Volgens www.stripspeciaalzaak.be … “moeten we het wellicht zoeken bij het tweeluik Het Geheim van de Eenhoorn/De Schat van Scharlaken Rackham, de verhalen De Blauwe Lotus en Kuifje in Tibet die in één film (zullen) worden verteld en tenslotte een film naar de twee albums De 7 Kristallen Bollen en De Zonnetempel.”

Afwachten maar …

Herbert schreef:

Volgens (Stripnieuws | Stripspeciaalzaak) … * “zou Steven Spielberg 3D overwegen voor de eerste Kuifje-film. Met dit soort 3D hebben we het niet over de resem animatiefilms die de laatste jaren en masse worden uitgebracht, maar over het soort 3D dat je in de bioscoop met een brilletje op doet grijpen naar het scherm om personages of voorwerpen te willen vastnemen of tegenhouden.”*

Nog steeds geen titels “uitgelekt” dus - da’s jammer !