Ik heb bevestiging gekregen van (http://www.sherpa.nu/) dat ze druk aan het vertalen zijn EN dat de eerste integrale verschijnt in november!!!
Goed nieuws dus voor allen die met ontbrekende delen zitten en toch de reeks compleet willen krijgen, wordt vervolgd …
Eindelijk, maar te laat. Hoewel ik alle eerdere uitgaven van Roodbaard al had miste ik toch de integrale versie van de eerste verhalen. Maar die heb ik al jaren geleden gekocht in het Frans (niet mijn eerste keus, maar je moet toch iets). Als het echt de integrale versie gaat worden: misschien dat ik toch weer zo gek ben om ze ook weer in het Nederlands te gaan kopen
En wat Meeuwtje betreft: een tijd terug heb ik de platen uit Robbedoes ingescand en in pdf-formaat aangeleverd bij printenbind.nl die het netjes heeft gedrukt en thermisch ingebonden. Probleem opgelost.
Helaas kan dit persoonlijk exemplaar niet opgenomen worden in de database zodat mijn verzameling hoogstens tot 99,999% verwerkt zal kunnen worden ;(
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.