Het Bronzen Blad: ronde 3

belgianbingo schreef:

Frank Miller (300, Sin City, Ronin, Hard Boiled) vs Pedrosa (wat schimmig gedoe): 3-2

allp schreef:

Frank Miller (300, Sin City, Ronin, Hard Boiled) vs Pedrosa (wat schimmig gedoe): 4-2

fluiten schreef:

Bosschaert (Jaguar, De Geverniste Vernepelingskes) vs Larcenet (De Dagelijkse Worsteling)

Dat is de eerste moeilijke. Tekeningen ongetwijfeld Bosschaert, verhaallijn ongetwijfeld Larcenet.

Maar gaat deze poll niet over de tekenprestaties?

1-0 dus

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
Bosschaert (Jaguar, De Geverniste Vernepelingskes) vs Larcenet (De Dagelijkse Worsteling)

Dat is de eerste moeilijke. Tekeningen ongetwijfeld Bosschaert, verhaallijn ongetwijfeld Larcenet.

Maar gaat deze poll niet over de tekenprestaties?

1-0 dus

Tekenen is ook het gepast plaatje kunnen bedenken in functie van het verhaal. De losstaande tekeningen van Bosschaert zijn een lust voor het oog, het Luis Royo syndroom. In strips heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen. Daarvoor blijft hij teveel afhankelijk van de scenarist: Dufaux bij Jaguar, Legendre bij Sam en Urbanus bij De Verniste Vernepelingskens.

Daarom kies ik voor Larcenet. Want deze poll gaat over strip-tekenaars, niet over illustrators.

1-1

the pope schreef:

een steekhoudend argument, voorwaar, en reden te meer waarom ik niet begrijp dat Bosschaert in de vorige ronde Tardi eruitgewipt heeft.

dat is meteen de reden waarom ik bosschaert stem, om hogervernoemde in de running voor de herkansingen te houden (O ja, zo tactisch kan het gespeeld worden 8) )

2-1

$tripofiel schreef:

3 - 1

Iyo74 schreef:

Toch maar Bosschaert voor zijn tekeningen in Jaguar (hoewel ik de dagelijkse worsteling subliem vind van verhaal en hélemaal niet slecht van tekeningen):
4 - 1

Iyo74 schreef:

Tarquin (Lanfeust) vs Rosinski (De Chninkel, Thorgal, Western)
Tarquin is best wel verdienstelijk, maar kan naar mijn persoonlijke mening toch niet tippen aan Rosinski: 0 - 1

belgianbingo schreef:

Door Lanfeust ben ik opnieuw begonnen strips te lezen. Van mij mag hij dus nog een rondje verder.

Tarquin (Lanfeust) vs Rosinski (De Chninkel, Thorgal, Western) 1-1

the pope schreef:

1-2

ik vind er weinig aan, dat hele trollengebeuren, en thorgal was bij mij dan weer de eerste kennismaking met de iets ‘volwassener’ strip

$tripofiel schreef:

1 - 3

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door the pope
1-2

ik vind er weinig aan, dat hele trollengebeuren

Dat zal wel veranderen wanneer deze nacht een hongerige trol naast je bed staat !!!

the pope schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
1-2

ik vind er weinig aan, dat hele trollengebeuren

Dat zal wel veranderen wanneer deze nacht een hongerige trol naast je bed staat !!!

ik zeg het mijn lief al maanden dat ze iets aan die snor moet doen, maar haar een trol noemen vind ik toch wat verregaand

Iyo74 schreef:

ik zeg het mijn lief al maanden dat ze iets aan die snor moet doen, maar haar een trol noemen vind ik toch wat verregaand

:smiley: Maar goed dat de vrouwelijke helft van de bevolking zich hier maar zelden laat zien… :smiley:

Iyo74 schreef:

Door Lanfeust ben ik opnieuw begonnen strips te lezen.

Dat is inderdaad het verdienstelijke van de reeks! Maar om nu te zeggen dat de tekeningen beter zijn dan die van bv. De Chninkel en Thorgal, hmmm…

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door Iyo74
Door Lanfeust ben ik opnieuw begonnen strips te lezen.

Dat is inderdaad het verdienstelijke van de reeks! Maar om nu te zeggen dat de tekeningen beter zijn dan die van bv. De Chninkel en Thorgal, hmmm…

Wellicht heb ik deze keer gevoelsmatig gestemd, en niet al te redelijk.
Wellicht redt mijn puntje de eer van Tarquin, en dat mag ook wel.

Surya schreef:

1-4 voor Rosinski

fluiten schreef:

Smith (Bone) vs Marvano (De Eeuwige Oorlog)

1-0.

Surya schreef:

1-1

Herbert schreef:

1 - 2