Ervaring met deze online-winkel ?

Centauri167 schreef:

www.mycomicshop.com

Heb er al een paar mails naar gestuurd, maar geen antwoord.

Hun prijzen zijn super en ik zou er graag al de uitgaven van battlestar galactica bestellen, maar op het internet kijk ik toch liever goed uit mijn doppen.

Dus ervaringen met deze site zijn meer dan welkom.

cuppenh schreef:

Daar ben ik al sinds tientallen jaren klant bij, zelfs voordat ze online gingen verkopen. (Dat was nog in de tijd van mail-ordering en superlange bestel- en levertijden :smiley: )

Waarom ze niet op mailtjes reageren weet ik ook niet, of er zou misschien een technisch probleem kunnen zijn dat er iets niet goed werkt?
Maar als je een bestelling plaatst word die altijd goed en correct verwerkt.
Je moet wel met een creditcard betalen, maar het juiste bedrag word pas verrekend als vast staat wat van je bestelling uitgeleverd kan worden en hoeveel de transportkosten daarvan zijn.

In al die jaren heb ik er in ieder geval geen klachten over gehad.
En hun prijzen zijn inderdaad zeer redelijk, zelfs voor Fine of NearMint issues.

cuppenh schreef:

Nagekomen opmerking:
Bij een nieuwe winkel bestel ik altijd eerst een paar kleine dingen om te zien hoe dat het zaakje afgehandeld word. Daarna, als alles naar tevredenheid is verlopen, met wat forsere bestellingen.

PS: ik heb daar zo’n dertig jaar geleden ook deze (Marvel Mini Books - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) gekocht. Toen waren ze wel een heel stuk goedkoper dan de $50-$66 die ze nu moeten kosten.
Maar met de huidige euro/dollar-koers valt dat weer mee, natuurlijk.

woelfie schreef:

Nu je het hier toch over hebt, weet je toevallig ook wat meer te zeggen over (http://www.newkadia.com/) of (http://www.kingscomix.com/)?

Ik had mycomicshop ook al op mijn lijst staan om vintage comics te kopen, maar ik wist niets over de betrouwbaarheid.
Bedankt daarvoor.

Centauri167 schreef:

Origineel geplaatst door cuppenh
Daar ben ik al sinds tientallen jaren klant bij, zelfs voordat ze online gingen verkopen. (Dat was nog in de tijd van mail-ordering en superlange bestel- en levertijden :smiley: )

Waarom ze niet op mailtjes reageren weet ik ook niet, of er zou misschien een technisch probleem kunnen zijn dat er iets niet goed werkt?
Maar als je een bestelling plaatst word die altijd goed en correct verwerkt.
Je moet wel met een creditcard betalen, maar het juiste bedrag word pas verrekend als vast staat wat van je bestelling uitgeleverd kan worden en hoeveel de transportkosten daarvan zijn.

In al die jaren heb ik er in ieder geval geen klachten over gehad.
En hun prijzen zijn inderdaad zeer redelijk, zelfs voor Fine of NearMint issues.

Op hun site las ik dat ze standaard 25usd afhouden voor orders in het buitenland en dan achteraf het verschil terugbetalen. Klopt dit of heb je dit ook meegemaakt ?

Herbert schreef:

Is het een goed idee om de online stripwinkels ook toe te voegen in het ‘hoekje’ (Stripwinkels in de BeNeLux en omstreken - stripINFO.be) en ze eventueel zelfs van commentaar, resp. een betrouwbaarheidsscore te voorzien ?

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door woelfie
Nu je het hier toch over hebt, weet je toevallig ook wat meer te zeggen over (http://www.newkadia.com/) of (http://www.kingscomix.com/)?

Daar heb ik nog niet het genoegen mee gehad om bestellingen te plegen, helaas.

Origineel geplaatst door Centauri167
Op hun site las ik dat ze standaard 25usd afhouden voor orders in het buitenland en dan achteraf het verschil terugbetalen. Klopt dit of heb je dit ook meegemaakt ?

Dat is alleen bij abonnementen op lopende series die je maandelijks opgestuurd krijgt. Bij directe bestellingen worden alleen de aanvallende verzendkosten en de prijs van de bestelde boekjes in rekening gebracht.

tuinmantvkijken schreef:

weet niet of de 1e genoemde winkel betrouw baar is
sommige hebben een feedback score op ebay

maar niet iedereen

oja ik heb zelf ook wat comics tegen woordig

mi-jah schreef:

Welke site deed aan gratis verzending wereldwijd?
Die is hier ergens op de site genoemd, maar ik weet niet meer waar…
En hoe is jullie ervaring met hun service?

the pope schreef:

Origineel geplaatst door mi-jah
Welke site deed aan gratis verzending wereldwijd?
Die is hier ergens op de site genoemd, maar ik weet niet meer waar…
En hoe is jullie ervaring met hun service?

the book depository.
ze hebben een britse ( www.bookdepository.co.uk ) en een amerikaanse url ( www.bookdepository.com ). Het loont de moeite van beide even te checken, want de prijzen zijn niet hetzelfde, je komt wel met één account toe voor beide.

qua service ben ik globaal tevreden: de verzending naar belgië is over het algemeen vrij snel; soms komt een boekje wel enigszins gehavend toe, maar als ik daar dan een mailtje over stuur, geven ze mij de keuze tussen een fkse korting (30% geloof ik) of verzenden ze kosteloos een nieuw exemplaar.

mi-jah schreef:

Klinkt goed!
Dank je voor de snelle reply, ik ga meteen even neuzen… :smiley:

Voske schreef:

Origineel geplaatst door the pope
qua service ben ik globaal tevreden: de verzending naar belgië is over het algemeen vrij snel; soms komt een boekje wel enigszins gehavend toe, maar als ik daar dan een mailtje over stuur, geven ze mij de keuze tussen een fkse korting (30% geloof ik) of verzenden ze kosteloos een nieuw exemplaar.

Ik heb dezelfde ervaring, altijd zeer schappelijk in het oplossen van problemen. Erg tevreden over, zeker gezien de prijsstelling en dat ik liever een strip in de taal lees (UK) waarin het voor het eerst verschenen is (helaas beheers ik de Franse taal niet… ).

woelfie schreef:

Ik heb vorige maand - volgend op positieve commentaren - een tamelijk grote bestelling gedaan op
(www.mycomicshop.com). Bookdepository kwam zowieso niet in aanmerking omdat het oudere losse comics betreft, en bookdepositry heeft enkel nieuwe dingen en TPs. Maar dat terzijde.

De forse kosten moet je uiteraard bijtellen ($41 op een totaal van $55 aan comics) en niet te vergeten de douanekosten omdat het van buiten de EU ingevoerd wordt (forfaitair 10 euro). Maar door de lage dollar valt dat nog allemaal mee.
Wat wel opmerkelijk is hoe er bijna maniakaal met de kwaliteit wordt gegoocheld: comics krijgen een rating M (mint), NM (near mint), VF (very fine), F (fine), VG (very good), of zo iets. Wat dan zogezegd duidelijk minder is (very good) is zowat de kwaliteit die e hebt als je het hier als nieuw besteld. Dus daarover zeker geen slecht woord.
Kortom: goede ervaring, en als ik nog wat losse nummer mis is dat één van de mogelijke opties.

Centauri167 schreef:

Origineel geplaatst door woelfie
Ik heb vorige maand - volgend op positieve commentaren - een tamelijk grote bestelling gedaan op
(www.mycomicshop.com). Bookdepository kwam zowieso niet in aanmerking omdat het oudere losse comics betreft, en bookdepositry heeft enkel nieuwe dingen en TPs. Maar dat terzijde.

De forse kosten moet je uiteraard bijtellen ($41 op een totaal van $55 aan comics) en niet te vergeten de douanekosten omdat het van buiten de EU ingevoerd wordt (forfaitair 10 euro). Maar door de lage dollar valt dat nog allemaal mee.
Wat wel opmerkelijk is hoe er bijna maniakaal met de kwaliteit wordt gegoocheld: comics krijgen een rating M (mint), NM (near mint), VF (very fine), F (fine), VG (very good), of zo iets. Wat dan zogezegd duidelijk minder is (very good) is zowat de kwaliteit die e hebt als je het hier als nieuw besteld. Dus daarover zeker geen slecht woord.
Kortom: goede ervaring, en als ik nog wat losse nummer mis is dat één van de mogelijke opties.

Heb je effectief 41 dollar moeten betalen, of op voorhand 41 dollar en achteraf een gedeelte dat je terugkreeg ? Had op hun site gelzen dat ze eerst een forfait aanrekenen en achteraf dan het verschil terugbetalen. Klopt dit, want zoveel kosten lijkt me echt abnormaal ?!

cuppenh schreef:

En ik mag aannemen dat je voor $41 transportkosten wel een hoop comics met een lagere prijs hebt gekocht, en niet één of twee van een hoge prijs
:smiley:

woelfie schreef:

't was effectief $41 kosten.
Daarvoor had ik wel 36 comics geshipt.
Uiteindelijk komt dit me nog goedkoper uit als toen ik ze nieuw had gekocht. Maar dat was zeker ook met een duurdere dollarkoers.

pepzaza schreef:

the book depository.
ze hebben een britse ( www.bookdepository.co.uk ) en een amerikaanse url ( www.bookdepository.com ). Het loont de moeite van beide even te checken, want de prijzen zijn niet hetzelfde, je komt wel met één account toe voor beide.

De Amerikaanse is blijkbaar iets goedkoper, maar als ik het goed begrijp moet je voor de Engelse geen douanekosten betalen. Klopt dat? En hoeveel zijn die doaunekosten?

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door pepzaza
the book depository.

De Amerikaanse is blijkbaar iets goedkoper, maar als ik het goed begrijp moet je voor de Engelse geen douanekosten betalen. Klopt dat? En hoeveel zijn die doaunekosten?
Ik heb pas 12 boeken (6x HC Walking Dead en 6x TPB Empowered) besteld bij de Amerikaanse, en heb geen douanekosten (naar NL) hoeven afrekenen.
Geen idee of dat geluk was of niet, maar alles kwam los binnengedruppeld, dus per boek verpakt.
Erg content mee, en ga zeker meer daar bestellen… :]

Royale de luxe schreef:

Origineel geplaatst door pepzaza

the book depository.

Ik heb daar al heel wat besteld en nooit import of douane kosten betaald.

Check ook soms eens via amazon daar zijn ze soms nog iets goedkoper. Daar zie je ook de prijs zonder shipping cost.

sakula3694 schreef:

Douanekosten zijn mogelijk indien U iets buiten de EU koopt.

Het hangt er dan deels vanaf welke omschrijving de buiten EU 'r er aan geeft. Verder zijn er ‘meestal’ geen kosten wanneer het bedrag onder de 30$ blijft (25 voor Zwitserland).

Het blijft een beetje een kansspel. Maar met 10 euro is het meestal opgelost. ;(