De Smaragden Stift: herkansing 1

qwerty schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Haha, 3 - 4 zonder genade…

Fase 1

Fase 2

Fase 3

T.I.A schreef:

Origineel geplaatst door mi-jah
2-2.
Boucq blijft één van mn grote favorieten!
Hij heeft een totaal eigen stijl, wat ik afgaande op het geplaatste prentje van Kirby niet kan zeggen…
Komt op mij erg 13 in een dozijn over… (sorry T.I.A.)

Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar wie gezien heeft tot wat de man in staat is, kan er maar één keuze zijn. Hij word gewoon afgerekend voor het feit dat het Superheroes zijn …
en hier is daar maar een heel dun publiek voor, logisch dat hij verliest.

;( ;( ;(

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door mi-jah
2-2.
Boucq blijft één van mn grote favorieten!
Hij heeft een totaal eigen stijl, wat ik afgaande op het geplaatste prentje van Kirby niet kan zeggen…
Komt op mij erg 13 in een dozijn over… (sorry T.I.A.)

Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar wie gezien heeft tot wat de man in staat is, kan er maar één keuze zijn. Hij word gewoon afgerekend voor het feit dat het Superheroes zijn …
en hier is daar maar een heel dun publiek voor, logisch dat hij verliest.

;( ;( ;(
Hoho, mij nu niet over die ene anti-superheroes-tekenaars-kam scheren, hoor!
dat vind ik er weinig toe doen, en ik heb op zich niets tegen superheroes of hun tekenaars.
Wat ik zei is gewoon: ik vind dat geplaatste tekeningetje er niet uit springen…
Ik zie daar geen typische Kirby in, maar één van de velen…
Wat maakt die tekening nu tot een specifieke Kirby?
Die tweede tekening vind ik al veel mooier.
Boucq daarentegen heeft een zéér herkenbare stijl, en dat bewonder ik simpelweg meer.
Toon mij dan hetgene wat Kirby tot Kirby maakt, en niet zo’n standaard superheroe-pose!
Als je dan afkomt met dat wij de man afrekenen op het superheroe-genre, dan ga ik me afvragen of je het werk van Boucq wel serieus bekeken hebt…
De Fré vander Mugge’s en Maankop vind ik van ongekende schoonheid, wat zet Kirby daar tegenover?
Laat maar zien dat er dan “maar één keuze kan zijn”…

T.I.A schreef:

:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Dat bedoel ik nou, dat is Kirby´s stijl, de kunst van begaafde mensen er gewoon te laten uitzien. Vergelijk met bv Mcfarlane´s bekende jaren 90 stijl zie je evolutie in de comic wereld zienderogen erop evolueren, moderniseren. Mcfarlanes stijl was toen vooruitstrevend, gedurfd en overdreven (zie het web alleen al van Spider Man). Alleen al voor dat vindt ik het een winnaar …
Je mag niet vergeten dat hij een van de grondleggers was en dit er niet zo spectaculair uitzag als de tekeningen van nu bv…
naturalisme siert 8)

maar zoals ik al zei, ieder zijn keus, is nogmaals bewezen, meningsverschillen i love it :smiley:
Cuppenh tover jij er eentje uit je Hoed ?

:wink:

Surya schreef:

Tja, ik moet zeggen dat het bij mij ook niets met superhelden te maken heeft hoor. Ik vind Kirby zeer degelijk, maar Boucq, wat die allemaal kan en doet, vind ik bijzonder straf. Hij kan verschillende stijlen aan, en toch steeds herkenbaar Boucq. En zijn tekeningen zijn altijd zo gevuld met triviale details die het ver boven het gemiddelde uit heffen. Zeer plastische tekeningen. Met veel zwier. Gewoon heel sterk, volgens mij veel sterker dan Kirby, en dan maakt het niet uit wat de personages uitvoeren. Het gaat hier immers om de tekeningen!

cuppenh schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
maar zoals ik al zei, ieder zijn keus, is nogmaals bewezen, meningsverschillen i love it :smiley:
Cuppenh tover jij er eentje uit je Hoed ?

Wat bedoel je: een meningsverschil?

Of wat plaatjes van Kirby?

Hier wat niet-superhero gedoe, dan.

T.I.A schreef:

Yep dat is wat ik bedoelde, zo zie je dat Kirby meer in zijn mars heeft dan superheroes :wink:

Herbert schreef:

Toch maar de volgende, hoor: Hermann - McKean 1 -0

Deecee1 schreef:

Hermann - McKean 2 -0

Surya schreef:

3-0

McKean is knap, maar ik zie 'm meer als beeldend kunstenaar dan als striptekenaar. In dat opzicht is Hermann dus beter imo.

$tripofiel schreef:

4 - 0

Surya schreef:

En de ronde is alweer afgelopen!

Iyo74 schreef:

Het gaat behoorlijk hard…

$tripofiel schreef:

… als iedereen meedoet! :slight_smile:

Binnenkort is het schone leven weer gedaan, hé Iyo74? :wink:

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Binnenkort is het schone leven weer gedaan, hé Iyo74? :wink: