mi-jah schreef:
Complimenten, Sur!
Super verbetering! (y)
mi-jah schreef:
Complimenten, Sur!
Super verbetering! (y)
mi-jah schreef:
Ik kom nu één dingetje tegen wat ik er jammer aan vind:
Het is nu moeilijker om covers in posts te plaatsen…
Eerst kon ik met Firefox rechtsklikken op de afbeelding en dan ‘Afbeeldingslocatie kopieren’ selecteren, maar dat gaat nu niet meer…
Ligt er iets van een sheet over ofzo? Misschie dan wat kleiner maken, zodat er n te klikken gebied over blijft?
Geen idee of dat mogelijk is hoor…
Surya schreef:
Je kan “Link locatie kopieren” kiezen
Als je wil dat ie niet te groot wordt getoond, typ er dan “,t” achter ![]()
mi-jah schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Je kan “Link locatie kopieren” kiezen
Als je wil dat ie niet te groot wordt getoond, typ er dan “,t” achter ![]()
As in so: http://stripinfo.be/image.php?i=389,500,t
Die link is voor downloaden/openen van plaatje…?
woelfie schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Met een simpele klik op de cover krijg je dan een grotere versie te zien.
Net nog een kleine “lagune” opgemerkt: kan je dit eventueel ook invoeren in het collectiebeheer?
't zou leuk zijn als je daar ook kon klikken op een afbeelding en dan de grote cover te zien kreeg.
woelfie schreef:
en nog iets: ik heb de indruk dat de covers nu een stukje agesneden worden (vooral bovenaan), maar als je erop klikt krijg je wel de volledige afbeelding te zien (ook als er nog geen grote cover beschikbaar is, zoals (9-11 Artists respond 1 Volume 1 - stripINFO.be))
Royale de luxe schreef:
Dat is om de zelfde grote van covers te hebben op de frontpage.
Nu steken ze in een esthetische kadertje dat dezelfde afmetingen heeft…
Je kan niet alle covers correct resizen op hetzelfde formaat. Daarvoor zijn er teveel verschillen.
Persoonlijk vind ik het zo veel mooier.
woelfie schreef:
Daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Dat is inderdaad een goede reden om het zo lichtjes aan te passen.
belgianbingo schreef:
Origineel geplaatst door woelfie
en nog iets: ik heb de indruk dat de covers nu een stukje agesneden worden (vooral bovenaan), maar als je erop klikt krijg je wel de volledige afbeelding te zien (ook als er nog geen grote cover beschikbaar is, zoals (9-11 Artists respond 1 Volume 1 - stripINFO.be))
Persoonlijk heb ik dat gisteren pas gezien, en ik vind dat wel een (klein) probleem. Bij bv Scalped INT 2 dacht ik dat een onvolleigie cover was toegevoegd, maar het groot formaat blijkt dan toch te kloppen. Maar zo kan je bijgesneden covers er niet in één oogopslag eruit halen. Wanneer de cover te klein is en een zwart randje wordt bijgezet, is ook niet 100% ideaal. Misschien een wit randje, maar dat kunnen we eventueel melden wanneer ons opperhoofd terug in het land is.
Ugh.
mi-jah schreef:
Net nog een kleine “lagune” opgemerkt: kan je dit eventueel ook invoeren in het collectiebeheer?
't zou leuk zijn als je daar ook kon klikken op een afbeelding en dan de grote cover te zien kreeg.
Voor mij hoeft dit niet zo nodig, want dan is er nog n plek waar ik gewoon de afbeelding kan kopiëren.
Ik gebruik dit namelijk om mn collectie mobiel te maken door de plaatjes met gegevens als reeksnr en titel op te slaan als jpg’s.
Die zet ik dan op mn Nintendo DS, zodat ik altijd mn collectie kan controleren…
(Mocht ik ooit n modernere gsm aanschaffen, dan zal ik t daar wel opzetten.)
Maar ik hou de plaatje in de collectie-pagina’s dus liever onvergroot.
Chris Van de Meerssche schreef:
Origineel geplaatst door mi-jah
Voor mij hoeft dit niet zo nodig, want dan is er nog n plek waar ik gewoon de afbeelding kan kopiëren.
Ik gebruik dit namelijk om mn collectie mobiel te maken door de plaatjes met gegevens als reeksnr en titel op te slaan als jpg’s.
Die zet ik dan op mn Nintendo DS, zodat ik altijd mn collectie kan controleren…
(Mocht ik ooit n modernere gsm aanschaffen, dan zal ik t daar wel opzetten.)
Maar ik hou de plaatje in de collectie-pagina’s dus liever onvergroot.
Niets belet om de twee te hebben hé. Er is een script dat resized (verkleint). Dat kan daar ook wel werken zeker.
De boss is immers een websitegenie.
Bij deze trouwens een warme oproep aan iedereen die ooit eens strips ingevoerd heeft en de grote covers bewaard heeft: vervang gerust de huidige covers door de grotere!
mi-jah schreef:
Ik geloof dat je mn punt n beetje mist, Chris: Ik wil graag dat de covers in mn collectie blijven zoals ze zijn…
Omdat ik ze hier makkelijk kan opslaan.
Met dat script om te vergroten, kan ik minder makkelijk de afbeeldingen opslaan, omdat “afbeelding opslaan als” (in Firefox) dan niet meer werkt.
Ik had een soort optie in gedachten waarmee je grote of kleine covers kon kiezen… Maar ik weet niet of dat mogelijk/eenvoudig te ontwikkelen is.
Je kan altijd wel een gratis tooltje downloaden om screenshots te nemen hoor. Ik haal zelf zo heel veel covers op. Je kiest dan of het een jpg, bmp, … moet zijn en je kan ze altijd hernoemen zoals je wilt, ook resizen.
Toegegeven, het zijn een aantal stappen extra.
Zelf gebruik ik er screenhunter voor, maar er zijn er heel wat op het web te vinden.
Royale de luxe schreef:
Waarom gratis tooltje, in Vista en W7 heb je het snippit tool. Je kan dat ook downloaden van de Microsoft site voor windows XP.
belgianbingo schreef:
Probleempje voor binnenkort: de nieuwe covers krijgen een nieuwe url en dat betekent dat de covers tot nu toe gebruikt op het forum (oa De Grenzeloze Top 500 overzichtjes) één voor één gaan verdwijnen.
Iyo74 schreef:
Origineel geplaatst door belgianbingo
Probleempje voor binnenkort: de nieuwe covers krijgen een nieuwe url en dat betekent dat de covers tot nu toe gebruikt op het forum (oa De Grenzeloze Top 500 overzichtjes) één voor één gaan verdwijnen.
Oeps. Dat is iets waar Surya niet aan ge dacht heeft waarschijnlijk. Zou inderdaad jammer zijn moest dat allemaal verdwijnen. Lijkt me niet evident om te vermijden. Tenzij de oude afbeeldingen ook ergens blijven staan?
Heb je al verdwenen prentjes opgemerkt?
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Waarom gratis tooltje, in Vista en W7 heb je het snippit tool. Je kan dat ook downloaden van de Microsoft site voor windows XP.
Wel, 'k zit nog met XP, en heb daar dus nooit bij stil gestaan…
En op het werk hebben we Snagit.
belgianbingo schreef:
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door belgianbingo
Oeps. Dat is iets waar Surya niet aan ge dacht heeft waarschijnlijk. Zou inderdaad jammer zijn moest dat allemaal verdwijnen. Lijkt me niet evident om te vermijden. Tenzij de oude afbeeldingen ook ergens blijven staan?
Kiekeboe - Album 26 stond ergens, en nu zonder cover. Zal binnenkort wel opgelost worden… Nu spijtig, maar geen paniek.
woelfie schreef:
In de (http://www.stripinfo.be/verschenen.php) rubriek kan je het ook al zien:
waar er geen cover verschijnt, is er al een grote versie ingevoerd, ofwel is er nog helemaal geen cover beschikbaar.
In de (http://www.stripinfo.be/verschenen.php) rubriek kan je het ook al zien:
waar er geen cover verschijnt, is er al een grote versie ingevoerd, ofwel is er nog helemaal geen cover beschikbaar.
Is al gemeld aan zebigboss, hij bekijkt het wanneer hij terugkomt…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.