Covers fac-similés Kuifje

Herbert schreef:

Enkele dagen geleden heb ik de covers van de (Franstalige) fac-similés van Kuifje (Tintin, dus) toegevoegd, maar deze zijn nog steeds niet zichtbaar op Stripinfo.

Het gaat om

• Le lotus bleu
  • Le sceptre d’Ottokar
  • Le temple du soleil

Was er iets mis met deze covers ?

Veter schreef:

Ik vermoed dat je ze van Amazon geplukt had? Er stonden links en rechts brede witte stroken, vandaar dat ik ze niet weerhouden had.
Misschien heb je de grote versies en kan je ze bijknippen (de witte randen verwijderen)?

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Ik vermoed dat je ze van Amazon geplukt had ?

Neen, van bij Casterman zelf, denk ik.
Ik heb elders betere gevonden en ze toegevoegd.

Hopelijk zijn deze wel goed. :wink:

Veter schreef:

Er was nu wel een probleem met (Kuifje - Uitgaves van deel 12 Les 7 boules de cristal - stripINFO.be), cover stond op volledige grootte, en als ik hem zelf wou verkleinen in Photoshop kreeg ik melding dat het een ongeldig .jpg formaat was…

Zijn de uitgavejaren van die nieuwe toevoegingen trouwens juist Herbert?

Kuifje - Uitgaves van deel 12 Les 7 boules de cristal - stripINFO.be (1966?)
Kuifje - Uitgaves van deel 11 Le trésor de Rackham Le Rouge - stripINFO.be (1966?)

Herbert schreef:

De afbeelding van “Les 7 boules …” was oorspronkelijk in .png-formaat.

Enne ja - goed gezien (daar gaat het blind vertrouwen :smiley: ) - de juiste uitgavejaren zijn:

• 2001 (voor “Les 7 boules …”)
  • 2002 (voor “Le trésor …”)

Kleine opmerking nog bij deze laatste: bij alle Franstalige titels van (Kuifje - Uitgaves van deel 11 Le trésor de Rackham Le Rouge - stripINFO.be) hoort op de e van trésor een (Accent aigu - Wikipedia) (é).

Wil je dat ook nog aanpassen ?

Veter schreef:

Allez vooruit dan… :slight_smile:

Veter schreef:

Origineel geplaatst door Herbert
De afbeelding van “Les 7 boules …” was oorspronkelijk in .png-formaat.

Ik had het bestand bewaard, hernoemd naar .png, dat kon ik nu openen en dan weggeschreven als .jpg
Script wou hem nu wel resizen. De cover die er nu staat is oorspronkelijk de jouwe. :slight_smile:

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Veter
De cover die er nu staat is oorspronkelijk de jouwe.

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: