Sakkerdesakker. Dat Broers van SU overstapt naar Medusa vind ik niet zo erg. Zo lang de reeks maar door loopt. Maar moeten ze nu echt dat formaat weer aanpassen!!! Ongeveer twee centimeter hoger waardoor ik die niet mooi naast de vorige delen krijg.
Origineel geplaatst door fluiten
Sakkerdesakker. Dat Broers van SU overstapt naar Medusa vind ik niet zo erg. Zo lang de reeks maar door loopt. Maar moeten ze nu echt dat formaat weer aanpassen!!! Ongeveer twee centimeter hoger waardoor ik die niet mooi naast de vorige delen krijg.
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
In en intriest! Ook ik vind dat ongelooflijk hatelijk! Het is precies of die uitgevers geen enkele stripliefhebber in huis hebben die hen een beetje uitlegt waar hun kopers belang aan hechten.
Origineel geplaatst door Iyo74 Origineel geplaatst door fluiten
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
In en intriest! Ook ik vind dat ongelooflijk hatelijk! Het is precies of die uitgevers geen enkele stripliefhebber in huis hebben die hen een beetje uitlegt waar hun kopers belang aan hechten.
Origineel geplaatst door Rutger Origineel geplaatst door Iyo74 Origineel geplaatst door fluiten
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Yep… same old story every time!
Misschien moeten we zelf maar een ‘stripinfo uitgeverij’ beginnen!
Broeders had dat - samen met de aankondiging van de verandering van uitgever - aangekondigd. Dit is het formaat dat hij van bij het begin voor ogen had. De bedoeling is dat de vorige delen opnieuw op dit formaat verschijnen. De vraag is natuurlijk of jij ze nog eens wil kopen
SU zal vermoedelijk een vast formaat gebruiken waar ze absoluut niet van willen afwijken.
Maar anderzijds vraag ik me af hoe veel verschil die twee centimeter kunnen maken als “formaat dat hij voor ogen had”. Als het nu nog 5 cm of meer zou schelen, zou ik zeggen dat het relevant is.
Origineel geplaatst door woelfie
Maar anderzijds vraag ik me af hoe veel verschil die twee centimeter kunnen maken als “formaat dat hij voor ogen had”. Als het nu nog 5 cm of meer zou schelen, zou ik zeggen dat het relevant is.
Meeste uitgeverijen proberen juist iets te verkleinen. Reken maar uit hoeveel 10000 exemplaren die elk 50 pagina’s hebben, elke pagina 5 mm korter, wat dat voor een besparing betekent!
ken niets van drukkerijtechnieken maar kan me voorstellen dat er toch wordt gepoogd om uit 1 groot vel zo veel als mogelijk kleinere te maken. En door 5 mm per pagina te verminderen is het dan misschien mogelijk het oorspronkelijke vel in de andere richting te gebruiken en er zo meer uit te halen?
verondrstel dat drukkerijen daar echt wel berekeningen voor doen!
Het lijdt geen twijfel dat het album echt wel veel mooier oogt op het grotere formaat.
Voor degenen die zich hier niet of minder aan storen is er momenteel een kennismakingspakket te koop met de delen 1-4 voor 19,95 EUR in het kleinere formaat. Het nieuwe album op groter formaat kost 7,95 EUR.
Al genieten stripspeciaalzaken de voorkeur wil ik toch wel meegeven dat de boeken ook in verschillende webshops te koop zijn.
aha, heb me idd altijd al afgevraagd waarom klassieke strips 44 platen hadden, en daardoor 48 pgs. Met uitzondering van de kuifjes en Blake & Mort die aan 64 pgs kwamen. 32 was het formaat van Dani Futuro, of Toenga, in jaren 70.
Zo heeft alles een logische verklaring blijkbaar hé
't heeft allemaal te maken met de hoeveelheid pagina’s die je uit een vel A0 krijgt. DIN standaarden volgen maakt dat je in Europa veelal strips tegenkomt zoals Surya aangeeft. Voor uitzonderingen daarop in het aantal pagina’s moet er heel wat geld neergelegd worden.
Er zijn ook verschillende soorten standaarden uiteraard. Het B-Din en US letter wordt ook regelmatig in europa gebruikt in strip reeksen. Dan krijg je strips die smaller en hoger zijn of breder en lager.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.