Welsiwaar helemaal in het Engels en ook de strips/graphic novels die in het boek staan moeten ook in het Engels verschenen zijn (wat voor een aantal Franse/Belgische strips een probleem is).
Maar zo op het eerste zicht is het toch een mooi uitgegeven boek, onderverdeel in een aantal secties, bijvoorbeeld ‘War’, ‘Science Fiction’, ‘Comedy’ en zoverder.
De Amerikaanse strips en de manga’s komen veelvuldig voor, ik vraag me alleen af in hoeverre ook de ‘Europese’ strips delen in het succes. Op de achterflap staan wel covers van Thorgal en Blake & Mortimer, dus er is nog hoop…
Ik denk dat ik het maar in m’n verlanglijstje zet voor Kerstmis
edit:
Het oploaden van de voorpagina lijkt me niet te lukken, misschien dat iemand anders dat kan doen…
Origineel geplaatst door Herbert
Krijgt ie ook een plaatsje op stripinfo ?
Geen idee, kan dat, mag dat? En waar dan ergens?
Het criteria voor het boek was een dat de strip een Engelstalige uitgave moest hebben, ik vraag me af hoeveel van die 500 eigenlijk een Nederlandstalige uitgave hebben…
Heb 'm vanmorgen meegebracht uit de bib, waar ie bij de “nieuwe aanwinsten” stond !
Prachtig werk met eigenlijk veel meer dan “500 essentials”: bij elk album dat in de lijst is opgenomen, wordt verwezen naar gelijkaardige must reads.
Alle 500 essentials zijn bovendien nog in de handel verkrijgbaar …
De essentials zijn ingedeeld in tien categorieën :
Adventure
(o.a. The Yellow ‘M’ (= Het Gele Teken))
Non-Fiction
(o.a. Alice in Sunderland)
Crime and Mystery
(o.a. 100 Bullets)
Fantasy
(o.a. Bone)
General Fiction
(o.a. Bardin the Superrealist)
Horror
(o.a. Hellblazer)
Humor
(o.a Buddy does Seattle)
Science Fiction
(o.a. Akira)
Superheroes
(o.a. Across the Universe)
War
(o.a. The 9/11 Report)
Leuk detail: op de achterflap staan afbeeldingen van drie albums: Lucky Luke, Thorgall en Blake en Mortimer …
Lijkt me een goede prijs. Zag het boek zaterdag in de (gewone) boekhandel staan, en daar kostte het volgens mij ongeveer 20 euro, of misschien zelfs rond de 25. Proxis heeft twee versies te koop, waarvan de goedkoopste 20,90 euro kost.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.