Origineel geplaatst door DELGADITO
en wat te denken van;
Cybil, Askell de waterwereld geweldig in leven gebracht door Mourier,
Angela uit het gelijknamige boek van Olivier Vatine,
Carrie en Cathy van Don Lawrence.
En de vrouwen van Azpiri, Noe, Ortiz, Meglia mogen niet vergeten worden. Maar ook Schultheiss, Ryser, Corben, von Gotha tekenen prachtige vrouwen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik moet nog even wat gaan researchen, geloof ik…
Druuna ken ik, en wat werk van Corben ook, maar de rest is nog niet in mijn universum opgedoken…
Origineel geplaatst door woelfie
Niemand ooit gehoord van (Nicky Saxx (Boumaar) - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) ??? 8o
Nochtans van het beste dat momenteel op stripgebied uit Nederland komt (waarmee ik uiteraard tegen heel wat schenen zal schoppen).
Hermelijn is ook één van mijn favorieten. Loisel heeft dat goed gedaan. Ik denk dat het vooral het erotische is dat zo aantrekt. De subtiliteit spreekt aan.
Kriss Van Valnor (Thorgal) s ook zeker van een topplaats.
Als je Sidonia een topper vind, raad ik je de koningin van Onderland aan.
Trouwens, over Jommeke gesproken, ik heb nog niemand de Miekes zien vermelden.
Origineel geplaatst door woelfie
Niemand ooit gehoord van (Nicky Saxx (Boumaar) - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) ??? 8o
Nochtans van het beste dat momenteel op stripgebied uit Nederland komt (waarmee ik uiteraard tegen heel wat schenen zal schoppen).
Origineel geplaatst door mi-jah Origineel geplaatst door spock
mogen we maar één kiezen ?
Voor als we die verkiezing gaan doen wel, ja!
Maar eerst maar 's wat kandidates verzamelen?
En wie heeft de mooiste Red Sonja getekend? Ik heb zelf geen idee, maar ik zou nog ergens wat hele oude moeten hebben liggen…
Ik wil ze toch eerst allemaal eens proberen … :(.
Ik weet niet wie de mooiste Red Sonja ooit heeft getekend,
maar Paul Renaud of Frank Cho of Ed Benes of Adam Hughes zijn goede kanshebbers. (er zijn er nog veel hoor, maar ik en namen…)
Paul Renaud is één van mijn favoriete tekenaars, alleen jammer dat hij zo weinig strips maakt. Wel veel covers en commisions, maar strips ? tsk…http://www.paulrenaud.com
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.